kostplan

Du læser en tråd i debat > kost

kostplan
Hejsa allesammen...
Jeg skal have et underskud på 1100 kcal for at nå mit mål, men synes hurtigt jeg når op på det jeg må få. Har i nogle gode ideer til en kaloriefattig dagskost?

Hilsen Malene
17 år8. april 2007 kl. 18:27
re: kostplan
Så højt et dagligt underskud kan du vist kun opnå ved også at dyrker en masse motion - Hvad er din vægt og dit mål?

Men ellers gælder det om at få en masse grønsager ind i dagens måltider: mindst 100g frugt/grønt til mellemmåltiderne 200g grønsager til frokost og gerne mere end 300g til aften.
Personligt føler jeg mig ikke mæt medmindre jeg også får en eller anden stivelses-holdig madvare til hovedmåltiderne, eks. rugbrød, pasta, ris eller kartofler - typisk 1 skive rugbrød elller 1 dl kogt ris.
Protein og sunde fedtstoffer skal der også til. Magert kød, nødder, olier og alt det de ellers skriver om i dame-bladene ;-)
Men prøv dig frem med Mad-i-tal's mange funktioner. Info-oversigten er god til at vis om du er på rette spor :-)
17 år9. april 2007 kl. 18:57
re: re: kostplan
Jeg vejer 67,5 kg. Mit mål er at tabe mig 1 kg om ugen indtil jeg når 60 kg...
17 år9. april 2007 kl. 22:30
re: re: re: kostplan
Tak for de gode råd =)
17 år9. april 2007 kl. 22:32
re: re: re: kostplan
Hej chevalmarin,
Beklager at måtte sige dette, men 1 kg om ugen er ikke realistisk. Det kan måske godt lade sig gøre ved hjælp af en sultekur, men i samme øjeblik du har nået din ønskevægt og begynder at spise normalt igen, vil kiloene komme løbene tilbage med expressfart. Din krop vil skrige på mad og suge AL næring til sig, så du hurtigt ender på 5kg mere end før vægt tabet.

Det højeste du bør satse på er 1/2 kg om ugen (= ca 500 kcal underskud). Det kan evt gå lidt hurtigere de første 2 uger, men det er blot væske-tab fordi du skærer ned på de ting der binder vand i kroppen (salt, sukker, brød, pasta/ris etc), det er ikke rent fedtvæv der forsvinder.

Det tager lidt længere tid, men der er til gengæld større chance for at vægttabet er varigt.
Mvh Lone
17 år10. april 2007 kl. 16:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });