Mel?

Du læser en tråd i debat > kost

Mel?
Hej jeg vil gerne bage nogle sunde boller, men hvilket mel er sundt? Ved jo godt at hvedmel ikke er sundt....

Gitte
17 år25. marts 2007 kl. 16:58
re: Mel?
Der er stort set lige mange kalorier i alle typer mel, men fiberindholdet varierer jo. Så groft mel, fuldkornshvede, grahamsmel eller rugmel er godt at erstatte en del af hvedemelet med. Hvid hvede har også et stort fiberindhold og er rigtig godt at erstatte en del af hvedemelet med og så rigtig mange kerner. Det er godt at lægge kerner i blød i 12-18 timer først, så de ikke er så hårde. Havregryn er også gode at bruge som erstatning for noget af melet.

Rigtig god fornøjelse.
17 år25. marts 2007 kl. 21:21
Hej Gitte.

Ud over ovennævnte kan du også kommet revne gulerødder, æbler eller courgetter i dejen. Så bliver bollerne dejligt fugtige. Du behøver i øvrigt heller ingen fedstof i dejen, og du kan sagtens bruge vand i stedet for mælkeprodukter.

Hilsen Lene
17 år28. marts 2007 kl. 12:13
re: re: Mel?
Du kan også komme spinat i. Jeg har lige i week-enden bagt grovboller med spinat, det var en opskrift jeg fandt i et ugeblad. hvis nogle vil have opskriften kan jeg skrive den ind.
17 år28. marts 2007 kl. 12:38
re: re: re: Mel?
Hej Kirsten.

Det lyder spændende. Vil gerne have den.

Hilsen Lene
17 år28. marts 2007 kl. 12:51
re: re: re: re: Mel?
Nu har jeg skrevet opskriften ind i en anden tråd, men nu er jeg pludselig gæst.
17 år28. marts 2007 kl. 13:21
Her er et link til en opskrift på nogle gode boller med havregrød, de er fugtige og lækre og holder sig rigtigt længe. Linket kommer her: slankeopskrifter.dk
Det er i det hele taget et godt site med mange gode opskrifter - syns jeg!
Kh Elizabeth
17 år29. marts 2007 kl. 20:50
re: re: Mel?
Hej Alle.
Super med de opskrifter og det site...
Manglede lige sundere brødtyper.
\Cibbe
17 år14. april 2007 kl. 23:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });