#1 af Anonym
mellemmåltider?
Du læser en tråd i debat > kostAnonym
mellemmåltider?
Hvad spiser i som mellemmåltider om eftermiddagen og aftenen? Jeg mangler nogle gode tips til noget som ikke er alt for fedt og kalorierigt, og samtidig mætter godt.
17 år15. marts 2007 kl. 21:08
tynd74
re: mellemmåltider?
hej
hvis ikke jeg tager frugt. spiser jeg wasa knækbrød. den runde med rug. 3 stk giver 114kcal
og jeg putter så cheasy naturel smørost 8% ( et skrabet lag) det er 56kcal. så det er altså 170kcal for de 3 stykker. og det mætter godt ( i vægt er det 12g for 1 stk og 12g for cheasy på et stykke.
mvh flittiglise
hvis ikke jeg tager frugt. spiser jeg wasa knækbrød. den runde med rug. 3 stk giver 114kcal
og jeg putter så cheasy naturel smørost 8% ( et skrabet lag) det er 56kcal. så det er altså 170kcal for de 3 stykker. og det mætter godt ( i vægt er det 12g for 1 stk og 12g for cheasy på et stykke.
mvh flittiglise
17 år16. marts 2007 kl. 08:44
Easy (slettet)
Knækbrød med pålæg på er min bedste snack. Fråser med 4 skriver mager kyllinge pålæg eller røget filet - det giver stort set ikke mange kalorier, og proteiner mætter rigtig godt. Pynt med agurker, løgringe og karse - så det ikke bare er en kedelig knækbrød. Mvh Easy
17 år18. marts 2007 kl. 08:07
Phatchick (slettet)
Den nemme er jo et stykke frugt.
Derefter som flittiglise og Easy foreslår....knækbrød med cheasy smøreost, fedtfattigt pålæg, hytteost eller om aftenen måske lidt syltetøj.....kanelknækbrød med syltetøj mmmmm ;O)
En smoothie om aftenen er osse en mulighed.
Blend 1-2 dl yoghurt naturel el vanilje, el A38 (max 1.5%) med ½ banan og 100g valgfri bær.
Man kan evt søde med 1 tsk sukker eller lidt honning.
(Man kan udelade bananen for at spare kalorier, men så bliver den nok ikke helt så tyk/cremet og mister lidt af det søde som bananen giver).
Det er lækkert!
Den sidste mulighed er der så flere kalorier i, men hvis man har plads til det i budgettet, så er den sund og mættende.
Eller hummus og grøntsagsstave ;O)
Man kan osse få riskager med honning- og müslismag.
Mvh PhatC
Derefter som flittiglise og Easy foreslår....knækbrød med cheasy smøreost, fedtfattigt pålæg, hytteost eller om aftenen måske lidt syltetøj.....kanelknækbrød med syltetøj mmmmm ;O)
En smoothie om aftenen er osse en mulighed.
Blend 1-2 dl yoghurt naturel el vanilje, el A38 (max 1.5%) med ½ banan og 100g valgfri bær.
Man kan evt søde med 1 tsk sukker eller lidt honning.
(Man kan udelade bananen for at spare kalorier, men så bliver den nok ikke helt så tyk/cremet og mister lidt af det søde som bananen giver).
Det er lækkert!
Den sidste mulighed er der så flere kalorier i, men hvis man har plads til det i budgettet, så er den sund og mættende.
Eller hummus og grøntsagsstave ;O)
Man kan osse få riskager med honning- og müslismag.
Mvh PhatC
17 år18. marts 2007 kl. 13:03
Maddie (slettet)
re: re: mellemmåltider?
Må jeg igen anbefale Minimum fiberkiks - de ser godt nok ud som isoleringsmateriale, men smager lidt bedre (tror jeg).
Lidt hytteost eller mager pålæg gør dem rigtig gode.
Venlig hilsen
Maddie
Lidt hytteost eller mager pålæg gør dem rigtig gode.
Venlig hilsen
Maddie
17 år19. marts 2007 kl. 14:08
bruger slettet
Her er mine favoritter ;) :
- Knækbrød med fedtfattigt pålæg.
- Ristet rugbrød med honning.
- Alpen Light myslibarer - 70 kcal per bar.
- Pizza-, sesam- eller saltstænger.
- Popcorn, lavet i en gryde med en lille smule olie.
- Smoothies, lavet af yoghurt, 1 tsk vanillesukker, lidt sød og frugt eller bær efter eget valg.
- Gulerod- eller agurkestænger med dip (et brev dippulver rørt med fedtfattig youghurt natural).
- Frisk frugt.
- Grovbolle eller grovbrød med pålæg.
- Knækbrød med fedtfattigt pålæg.
- Ristet rugbrød med honning.
- Alpen Light myslibarer - 70 kcal per bar.
- Pizza-, sesam- eller saltstænger.
- Popcorn, lavet i en gryde med en lille smule olie.
- Smoothies, lavet af yoghurt, 1 tsk vanillesukker, lidt sød og frugt eller bær efter eget valg.
- Gulerod- eller agurkestænger med dip (et brev dippulver rørt med fedtfattig youghurt natural).
- Frisk frugt.
- Grovbolle eller grovbrød med pålæg.
17 år19. marts 2007 kl. 18:39
bruger slettet
Ellers så køb pro bar 50 protein bar, spis en halv når du er lækker sulten. Det gør jeg i de perioder hovr jeg cutter.
Det er en lækker bar på 100gram, med hele 50gram protein, men da kroppen max kan optage ca 25 gram protein på en gang, så del den. Den er utrolig lækker, smager som nybagt kage, og er low på kacl.
De kan købes i bla loaded på vesterbrogade, eller på nettet. Er billigst på tysk hjemmeside.
Det virker og det er nemt.
Det er en lækker bar på 100gram, med hele 50gram protein, men da kroppen max kan optage ca 25 gram protein på en gang, så del den. Den er utrolig lækker, smager som nybagt kage, og er low på kacl.
De kan købes i bla loaded på vesterbrogade, eller på nettet. Er billigst på tysk hjemmeside.
Det virker og det er nemt.
17 år30. marts 2007 kl. 22:32