Hej
Hvad jeg har gjort:
Motionen har jeg ikke ændret på, jeg rider ca. 4 gange ugentligt og muger selv ud ved hesten, det giver ca. 7-8 timers motion pr. uge, derudover cykler jeg på arbejde og går desuden et par gange noget af vejen til hesten ca. 1,8 km (15 min.)
Mine store ændringer har været kosten, Er blevet meget bevidst om, hvor meget der er i ris, pasta og kartofler, fødevarer som jeg før betragtede som sunde og som jeg derfor spiste alt for meget af.
I forbindelse med min kostomlægning har jeg besluttet mig for,at der på min tallerken fremover kun kan findes op til 100 g tilberedt vægt af de nævnte, samt maks. 100 g. kød af den magre slags. Mere fedt kød undgår jeg, eller tager kun 40-50 g, dette gælder f.eks steg, kotelet og ikke mager fars.
Resten af det jeg skal have for at blive mæt, er så grøntsager.
Mange dage spiser jeg faktisk helt vegetarisk til aften, f.eks. bøffer tilberedt af forskellige blandinger af revne rodfrugter.
Derudover vælger jeg cheasy produkter hvor det er muligt - ost, yoghurt m.m.
Frokost består af masser af salat, tomat, agurk og snack peber med lidt 5% dressing, samt rugbrød (70 g) med mager pålæg - maks 9% eller fiskepålæg.
Mellemmåltider er frugt eller wasa sport med cheasy ost.
Alt i alt har jeg gennem mit vægttabsforløb (12,5 kg på 4 mdr.) indtaget i snit ca. 1600 kcal pr. dag.
Jeg er nu nået dertil, at det fremover gælder om at holde det opnåede:)
Mvh.
Marianne
#2 af marianne62 (slettet)
Jeg kan selv lægge ud. Pressede røde grapefrugt af god kvalitet
og aldrig noget mad efter 20.00.
Jeg glæder mig til at høre jeres historie,