#2 af marianne62 (slettet)
Succeshistorier er det vi trænger til
Du læser en tråd i debat > kostmarianne62 (slettet)
re: Succeshistorier er det vi trænger til
Hej
Hvad jeg har gjort:
Motionen har jeg ikke ændret på, jeg rider ca. 4 gange ugentligt og muger selv ud ved hesten, det giver ca. 7-8 timers motion pr. uge, derudover cykler jeg på arbejde og går desuden et par gange noget af vejen til hesten ca. 1,8 km (15 min.)
Mine store ændringer har været kosten, Er blevet meget bevidst om, hvor meget der er i ris, pasta og kartofler, fødevarer som jeg før betragtede som sunde og som jeg derfor spiste alt for meget af.
I forbindelse med min kostomlægning har jeg besluttet mig for,at der på min tallerken fremover kun kan findes op til 100 g tilberedt vægt af de nævnte, samt maks. 100 g. kød af den magre slags. Mere fedt kød undgår jeg, eller tager kun 40-50 g, dette gælder f.eks steg, kotelet og ikke mager fars.
Resten af det jeg skal have for at blive mæt, er så grøntsager.
Mange dage spiser jeg faktisk helt vegetarisk til aften, f.eks. bøffer tilberedt af forskellige blandinger af revne rodfrugter.
Derudover vælger jeg cheasy produkter hvor det er muligt - ost, yoghurt m.m.
Frokost består af masser af salat, tomat, agurk og snack peber med lidt 5% dressing, samt rugbrød (70 g) med mager pålæg - maks 9% eller fiskepålæg.
Mellemmåltider er frugt eller wasa sport med cheasy ost.
Alt i alt har jeg gennem mit vægttabsforløb (12,5 kg på 4 mdr.) indtaget i snit ca. 1600 kcal pr. dag.
Jeg er nu nået dertil, at det fremover gælder om at holde det opnåede:)
Mvh.
Marianne
Hvad jeg har gjort:
Motionen har jeg ikke ændret på, jeg rider ca. 4 gange ugentligt og muger selv ud ved hesten, det giver ca. 7-8 timers motion pr. uge, derudover cykler jeg på arbejde og går desuden et par gange noget af vejen til hesten ca. 1,8 km (15 min.)
Mine store ændringer har været kosten, Er blevet meget bevidst om, hvor meget der er i ris, pasta og kartofler, fødevarer som jeg før betragtede som sunde og som jeg derfor spiste alt for meget af.
I forbindelse med min kostomlægning har jeg besluttet mig for,at der på min tallerken fremover kun kan findes op til 100 g tilberedt vægt af de nævnte, samt maks. 100 g. kød af den magre slags. Mere fedt kød undgår jeg, eller tager kun 40-50 g, dette gælder f.eks steg, kotelet og ikke mager fars.
Resten af det jeg skal have for at blive mæt, er så grøntsager.
Mange dage spiser jeg faktisk helt vegetarisk til aften, f.eks. bøffer tilberedt af forskellige blandinger af revne rodfrugter.
Derudover vælger jeg cheasy produkter hvor det er muligt - ost, yoghurt m.m.
Frokost består af masser af salat, tomat, agurk og snack peber med lidt 5% dressing, samt rugbrød (70 g) med mager pålæg - maks 9% eller fiskepålæg.
Mellemmåltider er frugt eller wasa sport med cheasy ost.
Alt i alt har jeg gennem mit vægttabsforløb (12,5 kg på 4 mdr.) indtaget i snit ca. 1600 kcal pr. dag.
Jeg er nu nået dertil, at det fremover gælder om at holde det opnåede:)
Mvh.
Marianne
17 år8. marts 2007 kl. 20:45
Anonym
re: re: Succeshistorier er det vi trænger til
Hejsa
Flot resultat du har nået.
Tilbage fra ferie så jeg har ikke kunnet svare før nu.
Jeg følger nærmest din kur men spiser ikke rugbrød eller knækbrød og mælkeprodukter.
Og så synes jeg at det er godt med din sport. Men jeg er forbavset over hvor meget sport der skal til. Men det er godt som dig at have nogle faste fritidsting.
Jeg har tabt 14 kilo på 2,5 måned og fortsætter. Det var lidt svært på ferien helt at holde kuren men jeg har ikke taget på.
Flot resultat du har nået.
Tilbage fra ferie så jeg har ikke kunnet svare før nu.
Jeg følger nærmest din kur men spiser ikke rugbrød eller knækbrød og mælkeprodukter.
Og så synes jeg at det er godt med din sport. Men jeg er forbavset over hvor meget sport der skal til. Men det er godt som dig at have nogle faste fritidsting.
Jeg har tabt 14 kilo på 2,5 måned og fortsætter. Det var lidt svært på ferien helt at holde kuren men jeg har ikke taget på.
17 år18. marts 2007 kl. 18:36
marianne62 (slettet)
re: re: re: Succeshistorier er det vi trænger til
Hej og velkommen tilbage fra ferie.
Du har også klaret det rigtig godt med dit vægttab.
Med hensyn til mængden af motion, så er det jo det der afgør, hvor meget vi kan tillade os at indtage.
Jeg har så den holdning, at det motions niveau vi vælger, skal være på et plan, så det er realistisk, at vi også kan blive ved i det lange løb. Hvis vi bare gør en hel masse en kort periode, vil det sandsynligvis ende med en yo-yo effekt, og det er jo ikke særlig sundt.
Efter min mening er det bedre, at finde en motionsform eller et niveau (tid), som vi ved, vi kan blive på - altid!!
Med hensyn til kost, så glemte jeg noget vigtigt. Du nævner pressede grape frugter.
Jeg har de sidste mange år drukket et glas af Rynkebys hver morgen, og 7-9-13 så er jeg aldrig syg :) Jeg skal faktisk tilbage til juni 2004 for at finde en sygedag.
Mener at have læst engang at det udover de mange c-vitaminer også har en gavnlig effekt på forbrændingen, samt virker udrensende på leveren, så den bedre kan skille sig af med affaldsstoffer.
En lang smøre - håber det går !!
Mvh.
Marianne
P.s.
Hvor meget mangler du?
Du har også klaret det rigtig godt med dit vægttab.
Med hensyn til mængden af motion, så er det jo det der afgør, hvor meget vi kan tillade os at indtage.
Jeg har så den holdning, at det motions niveau vi vælger, skal være på et plan, så det er realistisk, at vi også kan blive ved i det lange løb. Hvis vi bare gør en hel masse en kort periode, vil det sandsynligvis ende med en yo-yo effekt, og det er jo ikke særlig sundt.
Efter min mening er det bedre, at finde en motionsform eller et niveau (tid), som vi ved, vi kan blive på - altid!!
Med hensyn til kost, så glemte jeg noget vigtigt. Du nævner pressede grape frugter.
Jeg har de sidste mange år drukket et glas af Rynkebys hver morgen, og 7-9-13 så er jeg aldrig syg :) Jeg skal faktisk tilbage til juni 2004 for at finde en sygedag.
Mener at have læst engang at det udover de mange c-vitaminer også har en gavnlig effekt på forbrændingen, samt virker udrensende på leveren, så den bedre kan skille sig af med affaldsstoffer.
En lang smøre - håber det går !!
Mvh.
Marianne
P.s.
Hvor meget mangler du?
17 år19. marts 2007 kl. 14:53
Anonym
RØDE GRAPEFRUGT
Kære Marianne
Godt at høre fra dig.
Du skal købe de røde grapefrugter fra USA og om nogle uger fra Honduras som du presser og tager om morgenen. De sætter gang i forbrændingen. Og de renser ud. Der er for meget sukker i Rynkeby. Og i det hele taget har jeg fundet ud af at det at få forbrændingen op er virkelig centralt. Prøv røde grapefrugt det smager vidunderligt.
Jeg mangler 8,5 kilo.
Har travlt men afventer at høre fra dig.
MVH
HBC
Godt at høre fra dig.
Du skal købe de røde grapefrugter fra USA og om nogle uger fra Honduras som du presser og tager om morgenen. De sætter gang i forbrændingen. Og de renser ud. Der er for meget sukker i Rynkeby. Og i det hele taget har jeg fundet ud af at det at få forbrændingen op er virkelig centralt. Prøv røde grapefrugt det smager vidunderligt.
Jeg mangler 8,5 kilo.
Har travlt men afventer at høre fra dig.
MVH
HBC
17 år20. marts 2007 kl. 10:48
bruger slettet
re: Succeshistorier er det vi trænger til
hei
har lige spist en rød grape nøjjjjjjjjjjjjjj hvor smager det godt
men nu tror i vel jeg kan holde den frugt for mig selv,men nej snøft resten af familien vil også spise det
gælder det or alle grapefrugt!!! at de sætter forbrandningen i gang?
knuz fam madsen
har lige spist en rød grape nøjjjjjjjjjjjjjj hvor smager det godt
men nu tror i vel jeg kan holde den frugt for mig selv,men nej snøft resten af familien vil også spise det
gælder det or alle grapefrugt!!! at de sætter forbrandningen i gang?
knuz fam madsen
17 år20. marts 2007 kl. 21:36
Anonym
Succes
Kære fam. Madsen
Ja grapefrugts sætter forbrændingen op. Men køb KUN de amerikanske lige nu. De tyrkiske smager bittert og grimt.
Det er allerbedst at tage dem om morgenen som det første.
V'st
hbc
Ja grapefrugts sætter forbrændingen op. Men køb KUN de amerikanske lige nu. De tyrkiske smager bittert og grimt.
Det er allerbedst at tage dem om morgenen som det første.
V'st
hbc
17 år21. marts 2007 kl. 18:30
bruger slettet
re: Succes
Undskyld jeg spørger dumt nu, men jeg ved ikke bedre, er det kun saften man skal drikke,hvorfor ikke spise det hele. har aldrig smagt en grape.
nuddi
nuddi
17 år22. marts 2007 kl. 08:33
Anonym
Røde grapefrugt
Du kan også spise det hele men det kan være lidt mere bittert fordi du så spiser andet kødet medmindre du skærer kødet ud af grapefrugten.
Det er bare så hurtigt lige at presse den.
Du vil blive overrasket over hvor hurtigt den sætter gang i fordøjelsen..
MVH
HBC
Det er bare så hurtigt lige at presse den.
Du vil blive overrasket over hvor hurtigt den sætter gang i fordøjelsen..
MVH
HBC
17 år25. marts 2007 kl. 09:45
bruger slettet
re: Røde grapefrugt
jeg prøver, hvad mener du med hvor hurtig det sætter gang i fordøjelsen, er det samme dag eller efter nogle dage, skal jeg helst tage det om morgenen, og hver dag?:)
nuddi
nuddi
17 år26. marts 2007 kl. 09:05
Jeg kan selv lægge ud. Pressede røde grapefrugt af god kvalitet
og aldrig noget mad efter 20.00.
Jeg glæder mig til at høre jeres historie,