til dem der holder deres vægt ved lige nu

Du læser en tråd i debat > kost

til dem der holder deres vægt ved lige nu
ja nu er jeg jo snart der nede hvor leg skal ligge.. mangler kun 1 kilo ca... men så tænkte jeg på, hvad skal jeg gøre for at HOLDE vægten... lige nu spiser jeg mellem 1000-1200 kcal om dagen.. hvad skal jeg op på så.. for jeg vil jo nødig tage kiloerne på igen hehe
17 år1. marts 2007 kl. 20:22
re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
nå jeg har været inde på iform og der siger de at jeg skal have 1720 kcal om dagen for at holde min vægt
17 år2. marts 2007 kl. 08:42
re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
Hej Cherie

Jeg er i samme situation som du, mangler kun ca. 0,5 kg, og skal igang med projekt vedligeholdelse.
Jeg regner med, at et gennemsnitligt kcal indtag skal ligge på
ca. 1800 pr. dag (set over en uge)
Jeg tror den store fare ligger i, at vi siger "så det var det - det gik
jo godt" .
Jeg sammenligner det lidt med min træning med hesten ( en
underviser sagde en dag, hvor det gik rigtig godt "at nu skulle
jeg ikke bare sætte mig og nyde turen, for - AL STILSTAND
ER LIG MED TILBAGEGANG.
Jeg tror vi skal blive ved med at have et mål og en motivation,
for at det ikke skal gå den gale vej igen.

Jeg har f.eks en idé om, at jeg vil sætte et lidt lavere mål,
som jeg så kan stræbe efter, har jeg så samtidig øget kcal
indtaget, vil der jo nok være dage hvor vægten kravler lidt
opad, og så er der noget at arbejde med igen :)

Mvh.
Marianne
17 år2. marts 2007 kl. 12:30
re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
Hej,
Jeg har hørt fra mange kilder, at en fedtcelle er et helt år om at dø, dvs fra den dag den er tømt sidder den bare og venter på at suge fedt til sig igen så den kan forblive i live. Så selv en mindre udskejelse vil sætte sig hurtigere på sidebenene end hos "almindelige" mennesker.

Så efter man har tabt sig, skal man passe meget på at holde vægten så man kan få de eksisterende fedtceller slået ihjel. Efter at have haft en stabil vægt i et år, kan man slappe lidt mere af, selvfølgelig uden at gå amok i spiseri.

Jeg synes umiddelbart det lyder af meget at gå fra 1200 op til 1800 (+50%), men man kan vel prøve sig frem for at finde ud af hvor ens personlige grænse ligger. Så hvis du tager på af 1800, så gå ned til 1400, hvis du så taber dig igen, kan du prøve 1600 osv.
Mvh Lone
17 år2. marts 2007 kl. 13:15
re: re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
Hej Lone

Nu ved jeg ikke om det var til mig?
Men jeg har ikke tænkt mig, at gå fra 1200 til 1800 kcal.
Jeg ligger i øjeblikket på ca. 1600 i gennemsnit (har egentlig
gjort det hele vejen) og det er jo gået fint nok.
Mit gennemsnitlige kcal forbrug er ca. 2100 pr. dag.

Mvh. Marianne
17 år2. marts 2007 kl. 13:20
re: re: re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
jeg kan ikke forstå at jeg må kun få 1200 kcal jeg er medlem af slankedoktoren
17 år2. marts 2007 kl. 17:17
re: re: re: re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
Hej

Den mængde kcal du må få, afhænger jo helt af, hvor meget du forbrænder, og hvor hurtigt du vil tabe dig.
Hvis jeg skal gå ud fra mig selv, så har jeg tabt mine 12 kg på ca. 4 mdr., og det er jo ikke særlig hurtigt. Men det har passet til mig, og vigtigst - så har det ikke været for surt.
Det er klart, at hvis man ikke forbrænder det samme som jeg gør, eller man ønsker, at det skal gå hurtigere, så er man nødt til at holde sig på et lavere kcal indtag.
I min proces har Madital beregnet at jeg skulle have et underskud på ca. 450 pr. dag og det har jeg også haft med mine 1600 pr. dag. Jeg havde jo også givet mig selv lang tid til at nå mit mål :)

Nu vil jeg smutte ud og lave en gang frikadeller med masser af stuvede grøntsager :)

Mvh. Marianne
17 år2. marts 2007 kl. 17:45
re: re: re: re: re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
hejsa tusind tak for hjælpen... jeg vil også prøve og trappe lidt op i kcal og så se hvor jeg skal ligge for at holde væget...

LOMM: jeg har også hørt det med at man skal passe op med at tage nogle kiloer på igen... 1 er okay men hvis der kommer 2 på skal man straks få dem væk igen...
17 år2. marts 2007 kl. 19:39
re: re: re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
Hej Marianne,

Nej, det var nu til Cherie, men jeg fik måske blandet dine tal ind i det - Cherie skriver hun lå på mellem 1000-1200, og så ville gå op til 1720 - det er lidt for stort udsving, så jeg vil tro hun vil tage på af det.
mvh Lone
17 år7. marts 2007 kl. 12:14
re: re: re: re: re: re: til dem der holder deres vægt ved lige nu
Altså... det er jo slet ikke så svært. Hvis du har tastet det rette aktivitetsniveau ind her på siden, så spytter den et tal ud som er dit daglige forbrug. En kvinde, der kun er moderat aktiv, bruger typisk 2000 kalorier om dagen. Aflæs selv dit tal - det er det som du har BRUG FOR for at kunne fungere normalt og ikke tage på. Sværere er det ikke :-) Og så i øvrigt tillykke med at have nået dit mål! Jeg mangler stadig 9 kilo!
17 år9. august 2007 kl. 09:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });