Vin
Du læser en tråd i debat > kostguest
re: Vin
hejsa
Ja det har jeg også hørt at det skulle sætte forbrændingen i stå...... men et glas en sjælden gang er da godt
Vandal
Ja det har jeg også hørt at det skulle sætte forbrændingen i stå...... men et glas en sjælden gang er da godt
Vandal
17 år20. februar 2007 kl. 09:24
beta (slettet)
re: re: Vin
Hej
Efter mine egne erfaringer har hun ret, daglig alkohol er ikke sagen.
(jeg elsker et glas vin eller fyraftensøl)
mvh beta
Efter mine egne erfaringer har hun ret, daglig alkohol er ikke sagen.
(jeg elsker et glas vin eller fyraftensøl)
mvh beta
17 år20. februar 2007 kl. 10:42
guest
re: re: re: Vin
Jeg har hørt at når man indtager alkohol, bruger kroppen hele sin forbrænding til at forbrænde alkoholen og den mad man indtager sammen med øl eller vin, forbrændes først til sidst!
17 år20. februar 2007 kl. 10:57
Easy (slettet)
re: re: re: re: Vin
Det er IKKE korrekt at forbrændingen går i stå i op til 3 døgn. Det er en af de her "myter" indenfor slankeverden der er svært at få brugt med (ligesom den der med at bananer feder :-))) Sidste gæst har fuldstændig ret i, at hvis man drikker alkohol (lige megen hvilken slags) vil leveren koncentrere sig om at forbrænde/fjerne dette "giftstof" og så længe det kører på, vil leveren ikke kunne omdanne anden næring til lagering i glukogendepoter - dvs at ALT andet i den tid vil have en tendens til at blive lagret som fedt. MEN som bekendt tager det ikke kroppen 3 døgn at forbrænde en ½ flaske vin - men 3-4 timer, alt efter kroppens vægt. Så hvis du blot nyder et glas i en gang mellem, er der nok ikke sket større skade ved det. Du er jo bevidst om at det ikke ligefrem slanker :-) Hilsen Easy
17 år27. februar 2007 kl. 19:42
Har hun ret eller er det overdrevet?
Jeg er klar over at vin ikke slanker men bare en gang imellem:-)
Mvh.