God, sund opskrift!

Du læser en tråd i debat > kost

God, sund opskrift!
Hej Alle

Har lige tilberedt og spist mit livs første rødbedebøf:)
Det smagte utrolig godt, og det er bestemt ikke sidste gang, jeg laver det.

Opskriften:
220 g reven rødbede (1 stk. lille)
50 g revet løg (1 lille)
1 æg
30 g havregryn
25 g hvedemel
salt, peber og merian

Alt røres godt sammen og formes (med hånd og ske - som frikadeller)
til 4 bøffer, De steges ved middel varme i lidt olie i ca. 20-25 min.
2 bøffer ialt 185 g (som jeg spiste idag) giver ca. 220 kcal.

Som tilbehør fik jeg pastinak og jordskok i små tern, som blev stegt på
samme pande samtidig med.

Sammenlagt et meget sundt og mættende måltid med få kcal. og mange
af de sunde grøntsager.:)
Skal prøves, også selvom I måske kun skal tilberede det til jer selv og
lave noget andet til resten af familien!

Mvh.
Marianne

17 år31. januar 2007 kl. 19:44
re: God, sund opskrift!
Hej Marianne.

Det lyder rigtig godt, det skal jeg prøve. Synes det kan være meget svært at få alle de grøntsager man skal have, så det er altid godt med nogle gode idéer til det. Tak for det.
Mvh Tina
17 år31. januar 2007 kl. 20:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });