madplan

Du læser en tråd i debat > kost

madplan
Hejsa jeg ville høre om der var nogen der havde en rigtig god madplan, som man kan tabe sig af... lige nu spiser jeg:

Morgenmad: 50g havregryn, 100g skummetmælk.
Mellemåltid: 160g gulerødder
Middagsmad: 50g rugbrød, 50g tun eller 85g fiskefrikadelle.
Mellemmåltid: 160g æble
Aftensmad: forskelligt, alt efter hvad vi skal have.
Mellemmåltid: hvis jeg er sulten tager jeg 1 stk æble af 160g
Drikke: 2 liter om dagen.

Hvad synes i om den... er der nogen der har et bedre forslag?? pleace hjælp...
17 år29. januar 2007 kl. 19:42
re: madplan
hejsa
jeg synes det ser fint ud, men hvad med at putte lidt grøntsager ind i frokosten en gulerod, en halv peberfrugt og lidt agurk. Det giver tilsammen mindre end 100 kcal.
mellemmåltidet om eftermiddagen vill jeg nok selv ændre lidt. Jeg bliver ofte mere sulten af et æble. Hvad med 100 g fromagefrais og et halvt æble (ca 50 g) revet i sammen med lidt kanel og vanille. Det mætter mere fordi der er en del protein i fromage fraisen, hvilket også er en rigtig god ting under en kur/kostomlægning.
Nu ved jeg ikke hvad du spiser om aftenen, men hvis du holder igen med ris/pasta, spiser 2-300 g grønt til, og dropper saucen er du helt sikker på at tabe dig. Spis evt en enkelt kartoffel til.
Grøntsagerne kan du lave på mange måder: ovnbagt squash, lynstegt broccoli med en tsk sesamfrø over råkostsalat med lidt æble og en smule rosiner osv.
Hvis du spiser sådan hver dag med lidt variation er du 100% sikker på at tabe dig ½-1 kg om dagen.
om aftenen kan du spise den anden halvdel af æblet i både sammen med peberfrugt i strimler eller gulerod i stave. Læg det hele op på en tallerken og tag evt 5-6 nødder eller en lille firkant mørk chokolade. Det holder længe og chokoladen til kaffen eller teen holder den søde trang nede, især fordi du er blevet mæt af al frugten og grøntsagerne lige inden:) Det virker i hvert fald for mig:)

Held og lykke
Eskimo
17 år29. januar 2007 kl. 22:41
jeg vrøvler
jeg mener ½-1 kg om ugen, hihi.

Eskimo
17 år29. januar 2007 kl. 22:42
re: jeg vrøvler
tusind tak for hjælpen eskimo... nu er jeg ikk særlig vild med sådan noget Creme fraiche, men tænkte på om jeg kunne tage tage sådan en Yoghurt med müsli (100g) i stedet for???
Jeg spiser ikk særlig meget til aftnes mad.. jeg får det kød vi skal have og nogle gange salat og andre gange lidt ris eller kartofler.. jeg kan ikk spise særlig meget til aftensmad.. så håber det går... og den aftens kaffe du snakker om lyder mega lækker, den vil jeg prøve hehe.. men tusind tak for hjælpen..
17 år30. januar 2007 kl. 11:25
re: madplan
synes du skal passe på ikke at spise for lidt i løbet af dagen, for de er ikke morgenmad og frokost der er de "farlige" måltider. Det er aftensmaden der sætter sig, så det er vigtigt at den er mindre end alt andet. Som et gammelt ordsprog siger: " Alt hvad du spiser efter 18, sætter sig om natten".
17 år30. marts 2007 kl. 22:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });