Hvad spiser du idag?
Du læser en tråd i debat > kostvestrup
Ja, da...
God ide med madplansinspiration...
Morgen: 75 g varmrøget laks + 40 g selleri + 80 g tomat + omelet af 1 æg
Formiddag: Ca. 200 g gulerødder (vejes når jeg tager dem)
Frokost: Salat (50 g iceberg, 50 g rødkål, 30 g hvidkål, 30 g rødbede. 100 g tomat, 50 g peberfrugt, 30 g gulerod) + hakkebøf af 100 g oksekød
Eftermiddag: 22 g paranødder + agurk (ca. 200 g)
Aftensmad: Kød/grøntsagssovs (ikke lavet endnu, så ved ikke lige mængder, men jeg har planlagt at få en mængde, der giver 100 g hakket oksekød og så kommer der en masse forskellige grøntsager i sovsen: squash, aubergine, jordskok, champignon, gulerod, majs, løg, porre, flåede tomater og krydderier. Serveret med "pasta" (=fintskåret hvidkål og squash stegt i olie på panden til det bliver 'al dente').
Morgen: 75 g varmrøget laks + 40 g selleri + 80 g tomat + omelet af 1 æg
Formiddag: Ca. 200 g gulerødder (vejes når jeg tager dem)
Frokost: Salat (50 g iceberg, 50 g rødkål, 30 g hvidkål, 30 g rødbede. 100 g tomat, 50 g peberfrugt, 30 g gulerod) + hakkebøf af 100 g oksekød
Eftermiddag: 22 g paranødder + agurk (ca. 200 g)
Aftensmad: Kød/grøntsagssovs (ikke lavet endnu, så ved ikke lige mængder, men jeg har planlagt at få en mængde, der giver 100 g hakket oksekød og så kommer der en masse forskellige grøntsager i sovsen: squash, aubergine, jordskok, champignon, gulerod, majs, løg, porre, flåede tomater og krydderier. Serveret med "pasta" (=fintskåret hvidkål og squash stegt i olie på panden til det bliver 'al dente').
9 år15. april 2015 kl. 08:37
fitnesspige (slettet)
Mad
Morgenmad: Rugbrød med torskerogn.
Formiddag: 2 gulerødder.
Middagsmad: 2 frikadeller, 8 cherrytomater og ca. 80g agurk.
Eftermiddag: 100g agurk.
Aftensmad: Rugbrød med omelet af 2 æg + 50g tomat.
Efter træning: 1 banan.
Formiddag: 2 gulerødder.
Middagsmad: 2 frikadeller, 8 cherrytomater og ca. 80g agurk.
Eftermiddag: 100g agurk.
Aftensmad: Rugbrød med omelet af 2 æg + 50g tomat.
Efter træning: 1 banan.
9 år12. maj 2015 kl. 17:29
Mys (slettet)
Morgenmad
Inspiration er altid godt!
Jeg vil gerne tabe 18 kg, og startede igår, da vægten pludselig igen havde sneget sig op på over 100 kg.
Idag spiser jeg følgende:
2 spejlæg med jalapenos-pølse (ca 15g) ristet på panden med bacondrys (ca 10g). Hertil græsk youghurt med lidt salt i, tomatbåde og agurkeskiver til morgenmad.
Laks i madpandekage lavet på mandelmel. M. cremecheese, dild, citron og salat til eftermiddag.
Og så drikker jeg nok en hjemmelavet juice på rødbede, gulerod og appelsin til aften, tror jeg.
Jeg vil gerne tabe 18 kg, og startede igår, da vægten pludselig igen havde sneget sig op på over 100 kg.
Idag spiser jeg følgende:
2 spejlæg med jalapenos-pølse (ca 15g) ristet på panden med bacondrys (ca 10g). Hertil græsk youghurt med lidt salt i, tomatbåde og agurkeskiver til morgenmad.
Laks i madpandekage lavet på mandelmel. M. cremecheese, dild, citron og salat til eftermiddag.
Og så drikker jeg nok en hjemmelavet juice på rødbede, gulerod og appelsin til aften, tror jeg.
9 år15. maj 2015 kl. 11:27
Autum (slettet)
morgen: 45g fine havregryn og 2dl minimælk
frokost: 50g rugbrød, 1 tomat, et stk agurk, lidt kyllingebryst
eftermiddag: ½ grovbolle ½ skive ost
aftensmad: 125g farsbrød, ca. 200g råkost = (gulerod, frisk ananas, citronsaft) , 125g kartoffel, 30g majskerner
Det giver ca. 1050 kcal
frokost: 50g rugbrød, 1 tomat, et stk agurk, lidt kyllingebryst
eftermiddag: ½ grovbolle ½ skive ost
aftensmad: 125g farsbrød, ca. 200g råkost = (gulerod, frisk ananas, citronsaft) , 125g kartoffel, 30g majskerner
Det giver ca. 1050 kcal
9 år2. juli 2015 kl. 11:30
bruger slettet
Proteinpandekager
Morgenmad: Protein proteinpulver.guide/proteinpandekager (1 banan ,25 g Ecoprotein med chokolade, 2 hele æg og 1 æggehvide,1 lille spsk. HUSK eller Loppefrøskaller, 30 g kokosmælk, 35 g glutenfri havregryn) og Smoothie med proteinpulver
Eftermiddag: 22 g paranødder + 100 g agurk
Aftensmad: Laks i madpandekage lavet på mandelmel + en hjemmelavet juice på gulerod og appelsin.
Eftermiddag: 22 g paranødder + 100 g agurk
Aftensmad: Laks i madpandekage lavet på mandelmel + en hjemmelavet juice på gulerod og appelsin.
9 år6. oktober 2015 kl. 10:38
Lone
administrator
administrator
Test
Test
9 år9. oktober 2015 kl. 11:35
RasmusGunnar (slettet)
Enkelt men godt
Jeg spiser det skyæg til morgenmad
Frokosten består af hvad der er af salater og magert kød i kantinen.
Aftensmaden står på kylling, salat og Agurkesalat
Frokosten består af hvad der er af salater og magert kød i kantinen.
Aftensmaden står på kylling, salat og Agurkesalat
7 år3. juli 2017 kl. 10:27
Morgen: Cheasy Skyr (jordbær/rabarber) med hytteost, ISIS chokodrys og lidt mandler
Formiddag: 1 stk. Knækbrød (Wasa Fiber) med ost og lidt frugt (et par æblebåde som regel)
Frokost: Rester - blomkålsmos og fiskefrikadeller
Eftermiddag: Cafe Latte og lidt mandler
Aften: Kylling i karry med blomkålsris
Glæder mig til at blive inspireret!