1400kcal på 186cm og 88kg er ikke alverden. Hvor hurtigt taber du dig?
Hvad er dit mål? At tabe dig for enhver pris - altså hurtigt og også på bekostning af muskelmasse eller er det OK at tabe sig langsommere nu du er tættere på målet men så beholde så meget muskelmasse som muligt (og ja, det er en hankøn der skriver, hvor det absolut ikke er ligegyldigt hvor vægttabet kommer fra)?
Hvis du vil beholde din muskelmasse, så juster dit indtag, så du taber dig ca. 500gram om ugen, hvilket ca er 500kcal underskud pr. dag.
Og ja - motionskalorier tæller med, så spis mere på dine træningsdage; så bliver det træningsmæssige udbytte også større (hvilket især gør sig gældende hvis du dyrker cardio med høj intensitet, hvor du så med fordel kan indtage de ekstra kcal omkring din træning).
Vil du tabe dig asap, så ville jeg nok alligevel indtage lidt mere på træningsdagene men ellers handler det vel bare om at få det overstået i en fart (uden at sulte sig, naturligvis).
#2 af gtfh (slettet)
Jeg har efterhånden en del erfaring med kost og vægttab, og ved hvad der skal til for at jeg taber mig. Men! Nu er jeg for 2 mdr siden begyndt at træne 4 gange ugentligt, efter et større vægttab primært på ændret kost. Jeg spiser 1400 kcal om dagen, men på de dage jeg træner, føler jeg mig mere sulten, og har overvejet om kroppen har brug for mere energi eller om 1400 kcal skulle være fint - jeg spiser varieret og 6 gange dagligt..
Jeg forbrænder mellem 4-600kcal på konditionstræning. Så hvis motionskalorier "tæller med" i kcal underskuddet, ender jeg jo med at være i ret stort underskud?
Vejer lige nu 88kg, skal ned på 78-80 og jeg er 186cm :)
Vh