Til android-telefoner fås en eTilbudsavis-app, som samler alle tilbudsaviserne. Du kan også søge på feks. "flødehavarti" og så viser den dig, hvor der er tilbud på det i indeværende uge. Måske du så skal i mange forretninger for at handle alting på tilbud, men den kan virkelig spare dig penge.
Fakta har en anden app, der giver rabatkuponer. Så skal du i Fakta og handle, tjek app'en, køb evt. det der er kupon på - man scanner så kuponen på telefonen, så du skal have telefonen med.
Tjek deal-sites'ene igennem. Nogle gange har slagtere tilbud på kød og de leverer til døren. Man kan aftale at de stiller kassen udenfor, hvis man ikke er hjemme - eller også må du have fat i naboerne. De fleste plejer at være søde til at modtage, hvis de alligevel er hjemme. Eller få bragt til arbejdspladsen. Det er også en mulighed.
Derudover: spar ikke på råvarerne. Altså, køb ikke kød med en høj fedtprocent. Tilsæt i stedet for fedtet selv, så du har styr på det.
Tjek de nye livsstile ud - 5:2, dukan, LCHF osv. Min erfaring er at på LCHF spiser man godt nok en del kød, men man sparer på sukker, pasta, ris osv. Jeg synes at jeg har mærket et fald i madbudgettet.
#2 af Firkanten (slettet)
Jeg søger en masse nemme og billige opskrifter :)
Jeg er totalt i diot med mad og med næsten 4 timers transporttid hver dag og en mindsteløn, er det begrænset hvad tiden og pengepungen kan levere.
Jeg har overvejet at prøve at bestille fra eks. nemlig.com og så bestille noget basis-varer (pasta, frostvarer osv) og så lave ud fra det.
Jeg har kigget en masse opskrifter på nettet, men jeg synes det er ret dyrt, med alle de ting der skal i og koteletter med grøntsager, pastasalat og kyllingelår er blevet liiidt kedeligt herhjemme efterhånden :D
Budgettet er på omkring de 40,- til to personer (min kæreste er et madøre, der spiser MEGET!). Desværre er vores fyser lille, så hvis vi laver store portioner, skal det være noget der kan holde sig til dagen efter.
Så kom med det bedste I har :)
Vi kan lide det meste, bortset fra suppe (jeg kan ikke lide det!)