Vejning af pasta og ris
Du læser en tråd i debat > kostfedania
re: Vejning af pasta og ris
Du skal veje det før du koger det.
Hvis det i hverdagen er lettere at veje når det er kogt, så vej en mængde pasta af, kog det og vej så hvor meget det vejer når det er kogt. Så kan du hurtigt regne ud hvor meget vand det har suget, og dermed hvordan du skal taste ind fremover.
Eksempel: Du koger 100g pasta, og når det er kogt så vejer det 200g - når du afvejer 100g kogt pasta, skal du altså skrive det ind som 50g ukogt.
Hvis det i hverdagen er lettere at veje når det er kogt, så vej en mængde pasta af, kog det og vej så hvor meget det vejer når det er kogt. Så kan du hurtigt regne ud hvor meget vand det har suget, og dermed hvordan du skal taste ind fremover.
Eksempel: Du koger 100g pasta, og når det er kogt så vejer det 200g - når du afvejer 100g kogt pasta, skal du altså skrive det ind som 50g ukogt.
11 år17. april 2013 kl. 00:01
Ditten2 (slettet)
re: Vejning af pasta og ris
Tak for hjælpen! :) syntes også nok at det virkede lidt voldsomt med kcal'erne i forhold til mængden.
11 år17. april 2013 kl. 17:14
Jeg er i tvivl om jeg skal veje mit pasta inden jeg koger det eller efter. Ifølge næringsdeklarationen på min pose pasta ligger kcal på næsten 400! og når jeg så tager 100 g pasta efter det er kogt, føles det altså ikke som særlig meget. Og det samme gælder ris og nudler.
Hvad gør I?? :)