kalorier pr. dag ???
Du læser en tråd i debat > kostfedania
re: kalorier pr. dag ???
Omkring 500 kcal mindre end du forbrænder om dagen. Det giver et vægttab på ca. ½ kg om ugen, og op til 500 kcal i underskud er samtidig der hvor du har mindst risiko for at miste muskelmasse mens du taber dig. Husk dog generelt, at dit indtag skal være højere end dit basale stofskifte (min. på graferne herinde), da kroppen ellers begynder at sparre på energien.
11 år15. februar 2013 kl. 12:14
nåokay (slettet)
Mange tak for tilbagemelding "fedania".
Ja, jeg har måske en lumsk mistanke om, at jeg spiser for lidt.
Men det er nu sin sag at få mere indenbords, når jeg nu har programeret mig selv til at undgå de usunde ting. ;-)
Jeg har det med at "falde i", hvis jeg først tillader mig at spise noget usundt som f.eks. kage eller is.
Jeg forsøger at spise nogenlunde ens hver dag - altså forstået på den måde, at jeg sørger for variation inden for de forskellige madkategorier.
Du skriver, at "dit indtag skal være højere end dit basale stofskifte (min. på graferne herinde)". Nu er jeg ikke helt sikker på, hvor jeg finder mit basale stofskifte....
Men nu vil jeg lige forsøge at følge dit råd angående kalorieindtag og så håbe, at det hjælper.
Ja, jeg har måske en lumsk mistanke om, at jeg spiser for lidt.
Men det er nu sin sag at få mere indenbords, når jeg nu har programeret mig selv til at undgå de usunde ting. ;-)
Jeg har det med at "falde i", hvis jeg først tillader mig at spise noget usundt som f.eks. kage eller is.
Jeg forsøger at spise nogenlunde ens hver dag - altså forstået på den måde, at jeg sørger for variation inden for de forskellige madkategorier.
Du skriver, at "dit indtag skal være højere end dit basale stofskifte (min. på graferne herinde)". Nu er jeg ikke helt sikker på, hvor jeg finder mit basale stofskifte....
Men nu vil jeg lige forsøge at følge dit råd angående kalorieindtag og så håbe, at det hjælper.
11 år15. februar 2013 kl. 22:52
fedania
Dit basale energibehov kan du se, hvis du klikker på smileyen - så står der i højre spalte (i den midterste del af siden, med "hudfarven" som baggrund) et sted "Din krop behøver et indtag på mindst XXXX kcal pr. dag." - det bør du ikke ligge under. Inde under madindtastningen vil hele området op til dette antal kcal være rødt på søjlen og det slutter med en markering ved navn "min"
Håber det hjælper :)
Håber det hjælper :)
11 år16. februar 2013 kl. 01:27
nåokay (slettet)
Igen mange tak fedania.
Nu har jeg været i byen hele weekenden (og taget 3 kg på!!!!!) - men jeg ER startet igen.
Nu har jeg været i byen hele weekenden (og taget 3 kg på!!!!!) - men jeg ER startet igen.
11 år18. februar 2013 kl. 15:42
Min vægt har det med at gå i stå, når jeg har været på kostomlægning i 2- 3 uger - også selv om jeg spiser stort set samme antal kalorier pr. dag.
Så kommer jeg jo til at tænke på, om der er noget, jeg gør forkert, eller om der er et eller andet trick til at få vægten til at falde igen.
Nogen der har erfaringer, de vil dele ud af ?????