Frugt - Ja eller nej...

Du læser en tråd i debat > kost

Frugt - Ja eller nej...
Jeg spiser gerne 1-2 stykker frugt daglig, men synes efterhånden, at jeg hører om flere og flere, der helt udelukker det af kosten... Hvorfor det???
11 år10. februar 2013 kl. 16:11
re: Frugt - Ja eller nej...
Hej

jeg undgår helt frugt, da jeg er igang med en extrem kur.
Der er i min mening for meget sukker i frugt, jeg får de vitamier jeg har brug for via grønt istedet
Det smager ikke så sjovt :) eller sødt

der er sikkert andre der har andre meninger men pt er frugt fy fy, det kommer dog på programmet igen når min kur er ovre.
11 år10. februar 2013 kl. 17:06
Jeg ELSKER frugt og spiser meget frugt hver dag, ja der er meget frugtsukker i, men jeg føler ikke, at det på nogen måder skader mig! og så er det sundt. Er helt tosset med frugt!
11 år10. februar 2013 kl. 17:40
Frugt, ja eller nej? Kort svar: JA! Giv den gas. Indenfor kaloriebudgettet naturligvis
11 år10. februar 2013 kl. 18:00
Hej
Jeg spiser frugt, især når den sødetand melder sig. Men jeg spiser ikke frugt hver dag. men jeg holder fast i at jeg skal have over 600 g grønt og frugt hver dag.
11 år10. februar 2013 kl. 18:40
Frugt indeholde meget fruktose, som kropen har let ved at omdanne til sukker, og forbrænde. Så hvis man har problem med, at man bliver sulten (og spiser mere end man bør), når ens blodsukker hopper op og ned, så er frugt en dårlig idé. Hvis man ellers kan styre kalorierne i frugten og resten af måltiderne, så er frugt vel potentielt lige så godt som pasta, smør eller hvad man ellers har lyst til :)
11 år10. februar 2013 kl. 18:57
Kun en sjælden gang i mellem....
Jeg kan ikke styre det fordi det smager sødt og samtidig giver det svingninger i blodsukkeret hvilket jeg ikke er særlig god til... så det er med forbehold, og jeg spiser ikke så tit frugt, men jeg ELSKER frugt ;-)
11 år13. februar 2013 kl. 23:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });