#2 af biologi c
Fedt i kosten???
Du læser en tråd i debat > kostbiologi c
re: Fedt i kosten???
jeg spiser:
1 spiseske Hørfrå olie om morgenen.
3 mandler til frokost.
1 spiseske Hørfrå olie om morgenen.
3 mandler til frokost.
11 år10. februar 2013 kl. 16:48
bettina40
jeg får nogle gange for lidt fedt, så spiser 10 g mørk ckolade m. 70 % kakao eleer mandler
11 år10. februar 2013 kl. 18:34
Girl next door
Mandler, valnødder, hasselnødder, cashewnødder, pesto, tapenader, avocado, oliven, olier f.eks. olivenolie og valnøddeolie, mayonnaise, hørfrø, solsikkekerner, sesamfrø, fløde, ost, æg osv osv... Jeg har i hvert ikek problemer med at få masser af fedt og er en af dem, der ligge rpå 50 - 60% dagligt indtag af fedt.
Det er primært proteiner der mætter og fedtet gør at blodsukkeret bliver mere stabilt. Så der er godt nok mange kalorier i, men til gengæld er der for manges vedkommende ikke brug for at spise helt så meget som ellers.
Men hvis man holder meget af at spise meget og store portioner, nej, så er det ikke den "rigtige" kost.
Det er primært proteiner der mætter og fedtet gør at blodsukkeret bliver mere stabilt. Så der er godt nok mange kalorier i, men til gengæld er der for manges vedkommende ikke brug for at spise helt så meget som ellers.
Men hvis man holder meget af at spise meget og store portioner, nej, så er det ikke den "rigtige" kost.
11 år13. februar 2013 kl. 23:06
Walleh (slettet)
Jeg når nemt op på de 30+% og jeg bruger ikke engang smør og dressinger....
Jeg kan se på min oversigt at jeg får det meste af mit fedt fra fed fisk, kød, ost, olie jeg steger i (registrerer du den slags?), og weekendens chokolade bar ;)
Jeg kan se på min oversigt at jeg får det meste af mit fedt fra fed fisk, kød, ost, olie jeg steger i (registrerer du den slags?), og weekendens chokolade bar ;)
11 år13. marts 2013 kl. 18:44
Her spiser jeg mayo og remo med god samvittighed og guffer mandler i stedet for slik, men jeg kommer ikke derop - Tænker også at jeg hellere vil spise en masse mad, der "fylder godt" fremfor fx avokado, som ikke holder mæt så længe igen?
So how to do... Ku jo ske jeg kunne lære lidt :0)