Kalorier når man er inaktiv??
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Kalorier når man er inaktiv??
Hvor høj er du og hvad vejer du? :)
Og du behøver på ingen måde holde dig til 1000 kcal, faktisk vil jeg fraråde det!
Du skal tænke på, at du også vil kunne tabe dig på f.eks. 1400 kcal, selvom det ikke ville gå så hurtigt :)
Og du behøver på ingen måde holde dig til 1000 kcal, faktisk vil jeg fraråde det!
Du skal tænke på, at du også vil kunne tabe dig på f.eks. 1400 kcal, selvom det ikke ville gå så hurtigt :)
12 år6. november 2012 kl. 15:53
fedania
Uanset hvor meget du gerne vil tabe dig, så vil jeg ikke anbefale, at du kommer ned i det røde område inde i "Dagens mad og motion" -> "mad". Det er det din krop har brug for, for at overleve.
Da det forhåbentligt kun er en periode du er så inaktiv, så hold fast i at spise i det grønne område (om det så kun giver et underskud på 50 kcal om dagen). Det vil formentligt betyde at vægen står stille eller bevæger sig langsomt nedad, men det er er foretrække fremfor at spise mindre end din krop har brug for :)
PS: Og ja, det kan sagtens være rigtigt, at du "kun" forbrænder 1.500 kalorier med 12 timers søvn og 12 timers sidden stille. Jeg forbrænder med aktivitetsfaktor 1,3 (=stillesiddende arbejde og ingen motion) 1.866 kcal om dagen.
Da det forhåbentligt kun er en periode du er så inaktiv, så hold fast i at spise i det grønne område (om det så kun giver et underskud på 50 kcal om dagen). Det vil formentligt betyde at vægen står stille eller bevæger sig langsomt nedad, men det er er foretrække fremfor at spise mindre end din krop har brug for :)
PS: Og ja, det kan sagtens være rigtigt, at du "kun" forbrænder 1.500 kalorier med 12 timers søvn og 12 timers sidden stille. Jeg forbrænder med aktivitetsfaktor 1,3 (=stillesiddende arbejde og ingen motion) 1.866 kcal om dagen.
12 år6. november 2012 kl. 16:11
Girl next door
Den er ret sikkert god nok. Jeg har ikek mulighed for at være særlig aktiv og nogle dage er jeg stort set slet ikke aktiv. Og mit indtag ligger også deromkring.
Ja, hvad gør man? Du er nødt til at acceptere at et vægttab går langsomt, når man ikke kan være aktiv. Du har ikke mulighed for at forbrænde vildt mnage kalorier, så eneste mulighed er maden, men det er dumt at spise for lidt og din krop har jo stadig brug for nok kalorier.
Selv hvis du spiser 13-1400 kalorier om dagen vil du tabe dig - og så kan du jo glæde dig til at sætte endnu mere pris på at kunne bevæge dig og være aktiv, når den dag forhåbentlig snart kommer igen ;-)
Ja, hvad gør man? Du er nødt til at acceptere at et vægttab går langsomt, når man ikke kan være aktiv. Du har ikke mulighed for at forbrænde vildt mnage kalorier, så eneste mulighed er maden, men det er dumt at spise for lidt og din krop har jo stadig brug for nok kalorier.
Selv hvis du spiser 13-1400 kalorier om dagen vil du tabe dig - og så kan du jo glæde dig til at sætte endnu mere pris på at kunne bevæge dig og være aktiv, når den dag forhåbentlig snart kommer igen ;-)
12 år6. november 2012 kl. 21:25
Jeg er blevet opereret for kort tid siden og kan derfor ikke bevæge mig særlig meget rundt... Jeg prøvede lige at taste 12 timers søvn + 12 timers sidden stille ind under motion, og får så, at jeg kun må indtage 1.524 kcal... Men hvis jeg nu stadig gerne vil tabe mig lidt (selvom jeg kun kan sidde stille pt), skal jeg så holde mig til kun 1.000 kcal, for stadig at få et underskud??
Selvom 12 timers søvn er lidt overdrevet og jeg går også rundt og laver lidt småting i lejligheden..
Men vil det virkelig sige, at jeg ikke forbrænder mere end ca 1500 kalorier, når jeg er så stillesiddende...?