Madplan til næste uge - forslag??
Du læser en tråd i debat > kostfedania
re: Madplan til næste uge - forslag??
Nu skriver du godt nok, at du skal tabe 5 kg, men du skriver ikke noget om udgangspunktet eller om hvad dit måltid skal ligge på kaloriemæssigt, og så synes jeg det bliver svært at komme med idéer.
Men hvis du kommer med et forslag til energiindhold, så skal jeg prøve at grave, når jeg kommer hjem fra arbejde :)
Men hvis du kommer med et forslag til energiindhold, så skal jeg prøve at grave, når jeg kommer hjem fra arbejde :)
12 år26. oktober 2012 kl. 09:17
bruger slettet
Jeg synes det er nemmest når man laver madplan at man tænker madpakker og aftensmad sammen. Eksempelvis hvis man laver kylling, så kan frokosten bestå af kyllingesalat, kyllingesandwich eller noget andet med kylling. Og så kan man eventuelt lave så mange grønsager at man kan smide dem i en bøtte efter aftensmaden, så man har dem til madpakken dagen efter.
På bloggen Foodie N' fashion er der en masse gode ideer til mad som er fyldt med vitaminer og ikke indeholder en masse kalorier. Det kan være at du kan finde noget inspiration der. Og så kan kæresten jo altid spise en større mængde end dig så han også får det han vil have.
Når jeg laver madplan, planlægger jeg altid ud fra følgende:
1-2 fiskedage
1 kødløs dag
1 dag med suppe
1 "nem" dag med rugbrød, pitabrød eller rester, eller noget andet som er let at lave. Det kunne også være en rest chili con carne som bliver brugt som fyld i tortilla eller en rest kød som bruges i en tærte eller til biksemad.
De sidste dage er så bare med hvad der lige er på tilbud eller hvad der er i fryseren, eller hvad jeg har lyst til når jeg planlægger ugens mad.
På bloggen Foodie N' fashion er der en masse gode ideer til mad som er fyldt med vitaminer og ikke indeholder en masse kalorier. Det kan være at du kan finde noget inspiration der. Og så kan kæresten jo altid spise en større mængde end dig så han også får det han vil have.
Når jeg laver madplan, planlægger jeg altid ud fra følgende:
1-2 fiskedage
1 kødløs dag
1 dag med suppe
1 "nem" dag med rugbrød, pitabrød eller rester, eller noget andet som er let at lave. Det kunne også være en rest chili con carne som bliver brugt som fyld i tortilla eller en rest kød som bruges i en tærte eller til biksemad.
De sidste dage er så bare med hvad der lige er på tilbud eller hvad der er i fryseren, eller hvad jeg har lyst til når jeg planlægger ugens mad.
12 år26. oktober 2012 kl. 20:11
bruger slettet
Bloggen hedder Foodies N' Fashion, jeg glemte lige et s.
12 år26. oktober 2012 kl. 20:12
ritte (slettet)
Her er det sværeste træningsdagene hvor vi er sent hjemme..... Forslag kunne være boller i karry lavet på kylling og med masser af spidskål i, du spiser det som det er og din bedre halvdel med ris,hurtig mad kan bestå af snittet kål ,gulerødder,peberfrugt og hvad køleren gemmer a grønt med strimlet kyllingebryst jeg spiser det krydret med karry men det kan man jo gøre efter smag...fisk med blomkålsmos og kogte grønsager,menu i aften står på broccoli med bøf og søde bagte kartofler.....forsøger at begrænse mit indtag af stivelse ...brød, pasta ris og mel.....jeg vil klart prøve din salat men vil tilføre masser af protein for at blive mæt....held og lykke
12 år6. november 2012 kl. 14:47
Jeg skal have tabt en 5 kg, som er kommet snigende. jeg skal tabe ca. 0,5-1 kg om ugen.. Men når det går så stærkt, mister jeg helt kreativiteten og ender tit med en nutrilett i stedet for noget ordentlig mad. Så er der nogen der vil hjælpe med at lave (læs: dele) en madplan for aftensmaden i næste uge. Det skal helst være mad både jeg og kæresten (som altså ikke er tyk) kan spise. Og helst noget, hvor man bliver bombet med vitaminer.. :-)
Til gengæld vil jeg her dele en favorit, der kan bruges til mellemmåltid eller aftensmad eller tilbehør:
Rødbedesalat
Skræl og riv 3 rodbeder.
kvas 3-5 fed hvidløg (alt efter smag) i
brug saften fra 1/4 citron.
Spis evt. et godt brød til
Det smager awesom(t)! og der er fibre og ingen kalorier i ! Og det fede er : det tager no time at forberede og bliver kun bedre jo længere det står i køleren. Det kan med fordel stå nogle timer inden man serverer - så smager det bedst. Det holder sig også rigtig fint i flere dage OG ALLE kan finde ud af at lave det:-)