søger jeres hjælp

Du læser en tråd i debat > kost

søger jeres hjælp
Jeg har idag laved risengrød.
gjorde følgene 2 1/2 dl vand i en gryde 190 gram ris og 1 liter skummemælk og kogte det så i 35 min.salt i til sidst, nu er mit problem så jeg vejet det spiste 350 gram men hvordan finder jeg ud af hvor meget den portion indholder ? vis jeg laver det som opskrift så skal jeg jo vide det før kogning?
12 år14. oktober 2012 kl. 18:59
re: søger jeres hjælp
Jeg plejer at veje hele portionen, når den er færdig, og derefter veje hvor meget af det jeg spiser.

Så taster jeg det ind som en opskrift, tilføjet en negativ mængde vand svarende til det som er fordampet undervejs (hvis du hælder ingredienser i for 1500g, men den færdig portion kun vejer 1200g, så tilføjer jeg -300g vand så vægten stemmer).

Og så kan jeg under madindtastningen ta' opskriften frem, og taste ind hvor meget af det jeg spiste - du kan jo godt have spist 300g af en opskrift som samlet set giver 1500g mad :)
12 år14. oktober 2012 kl. 19:14
ved ikke hvad den vejet da jeg begyndte men efter kogning var der 1200 og lidt mere kan ikke huske de sidste to cifre... så jeg skal bare taste tingene ind og så lade værd med at skrive vandet ind eller hvad mener du ?
12 år14. oktober 2012 kl. 19:18
190g ris + 1000g skummetmælk + 10g vand giver i hvert fald 1200g, så det kan du bare taste det ind som i opskriften, og så skrive ind, at du har spist 300g :)
12 år14. oktober 2012 kl. 20:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });