#2 af Girl next door
kopsuppe.
Du læser en tråd i debat > kostGirl next door
re: kopsuppe.
Hej Diana.
Jeg ved ikke hvordan andre gør, men jeg plejer at gøre følgende:
Først så taster jeg tørvaren ind under "ny vare". Efterfølgende laver jeg en "ny opskrift" og her taster jeg så tørvaren ind f.eks. 35 g og så det antal g vand, som jeg typisk vil tilsætte tørvaren, f.eks. 250g.
Og så kan du jo bare taste opskriften (f.eks. kaldet knorrkoppen - færdigblandet ind, når du vil have en knorr kop, så har du det hele på en gang.
Alternativt taster du bare antal g af tørvaren ind den dag, hvor du vil have knorr koppen og taster så vand ind efterfølgende - så skal du ikke lave en opskrift, men taste ind hver for sig hver gang.
Håber det giver mening ;-)
Jeg ved ikke hvordan andre gør, men jeg plejer at gøre følgende:
Først så taster jeg tørvaren ind under "ny vare". Efterfølgende laver jeg en "ny opskrift" og her taster jeg så tørvaren ind f.eks. 35 g og så det antal g vand, som jeg typisk vil tilsætte tørvaren, f.eks. 250g.
Og så kan du jo bare taste opskriften (f.eks. kaldet knorrkoppen - færdigblandet ind, når du vil have en knorr kop, så har du det hele på en gang.
Alternativt taster du bare antal g af tørvaren ind den dag, hvor du vil have knorr koppen og taster så vand ind efterfølgende - så skal du ikke lave en opskrift, men taste ind hver for sig hver gang.
Håber det giver mening ;-)
12 år27. september 2012 kl. 20:47
Diana_them (slettet)
Okay prøver igen, synes også det lød noget vild med over 300 Kcal i et krus suppe.. ;-)
Takker :-)
Takker :-)
12 år27. september 2012 kl. 22:27
Girl next door
Hvis det stadig ikke lykkes, så spørg igen - så tager vi det bare trin for trin ;-)
12 år28. september 2012 kl. 08:02
tynd74
hej , det er vildt, fik nogen i går og nærlæste den lille kasse, den jeg havde købt var knorr tomat cup soup.
der stod at pr potion indhold 175 ml incl vand var der KUN 70 kcal i . altså 70kcal for hver potion. så du skal drikke alle tre poser hvis du skal i nærheden af de 300kcal ;-)
mvh lise
der stod at pr potion indhold 175 ml incl vand var der KUN 70 kcal i . altså 70kcal for hver potion. så du skal drikke alle tre poser hvis du skal i nærheden af de 300kcal ;-)
mvh lise
12 år29. september 2012 kl. 07:17
Girl next door
Suppe er generelt en lavkalorie-spise, hvis den består af grøntsager og ikek for meget ekstra såsom ost og fløde.
Hjemmelavet tomatsuppe kan sagtens ligge på 40 kcal pr. liter og så kan man jo godt tillade sig at spise en del ;-)
Min erfaring er bare, at suppe ophober væske i kroppen, så vægten stiger tit efter at have spist suppe. Jeg skal drikke en masse vand ved siden af, så hjælper det. Og ellers går det jo over af sig selv efter et par dage. Ved ikke om det bare er mig, der har det sådan ;-)
Hjemmelavet tomatsuppe kan sagtens ligge på 40 kcal pr. liter og så kan man jo godt tillade sig at spise en del ;-)
Min erfaring er bare, at suppe ophober væske i kroppen, så vægten stiger tit efter at have spist suppe. Jeg skal drikke en masse vand ved siden af, så hjælper det. Og ellers går det jo over af sig selv efter et par dage. Ved ikke om det bare er mig, der har det sådan ;-)
12 år29. september 2012 kl. 09:52
Wolfgirl (slettet)
Jeg har det fuldstændig ligesom Girl Next Door, jeg binder også meget væske i kroppen efter at have spist suppe. Måske fordi der ofte er en del salt i suppe, især de færdiglavede?
12 år3. oktober 2012 kl. 08:05
Girl next door
Der skulle selvfølgelig stå "under 40 kcal pr. 100g" - mindre detalje ;-)
Ja, jeg tror også det har noget med salt at gøre :-)
Ja, jeg tror også det har noget med salt at gøre :-)
12 år3. oktober 2012 kl. 08:38
Fx sådan en kopsuppe fra knorr, Skal man skrive det hele mægte af vand + pulveret i gram.
Eller er det er det suppen blandet om man skal skive ind i gram?
Håber det lige er en som kan hjælpe mig.. Tak