Jeg vil gerne bidrage.
en af mine yndlings slankeret er : Wok kylling med masser af grønsager. Det smager godt og det er færdig i løbet af 0 komma 5.
Jeg er ikke en af dem der ikke spiser kulhydrater - men spiser mest rugbrød og grove produkter. Jeg tager ikke på af hverken kartofler eller pasta osv.
Til 4 personer.
300 g kylling fillet
1 løg eller 100 g forårsløg
500 g wokblandning med grønsager
250 g nudler
1 spsk soya
2,5 spsk olivenolie
Jeg krydder retten med.
salt/ peber
paprika eller kary
chili
Fremgangsmåde. Husk wokgryden skal være den rigtige temperatur, således man kan lynstege og bevare vitaminer m.m.
1. steg løg i olien i 1 min.
2. skær kylling i tern
3. tilsæt kylling og gennemsteg det
4. Kog nudler i 3-4 min i en anden gryde med lidt salt
5.si vandet fra nudlerne og stil nudlerne til side
6. tilsæt grønsagerne i wokgryden
7. krydder retten
8. tag gryden af varmen
9. bland nudlerne med grønsagerne og kyllingen. Jeg bruger en god tang eller "helping hands tang" så er det nemt.
10. soya tilsættes retten og man er klar til at spise.
Mvh
#2 af bruger slettet
Jeg kan se, at her er masser af inspiration til hvad man kan spise, når dellerne skal væk. Derfor tænker jeg, at der må være en masse af jer, som har en yndlingsopskrift på slankemad, som I vil dele.
Jeg håber, at få inspiration til morgenmad, frokost, aftensmad, snaks, kager m.m.
Jeg vil gerne starte med at dele en af mine yndlingsretter som jeg kan spise både til frokost og aftensmad, og som smager forrygende frisk og er super let at lave.
Wraps med laks og wasabi
fra ?Vild med hverdagen? af Louisa Lorang
4 fuldkorns tortillas
150 g røget laks i tynde skiver
2 hjertesalat, skyllet og tørret
lidt limesaft
½ agurk, flækket på langs, kerner skrabet ud og skåret i bjælker
2 spsk. Hellmanns mayonnaise (kan skiftes ud med f.eks Skyr)
1-1½ spsk. wasabi
1 spsk. limesaft
1 bdt. purløg, snittet
lidt salt
Rør mayonnaise med wasabi (kom lidt i ad gangen og smag dig frem), limesaft, purløg og lidt salt. Gør resten af ingredienserne klar. Dryp salatbladene med lidt limesaft.
Smør tortillas med mayonnaisen. Fordel salat, agurk og laks ovenpå ? rul dem stramt sammen. Halver dem og server.
Se billeder på:
newyorkerbyheart.com