Squash/zucchini-humus

Du læser en tråd i debat > kost

Squash/zucchini-humus
Vil lige dele en ide jeg fandt på nettet, til en lidt mere kaloriefattig humus(+ endnu en måde at få mere grønt på) hvor man bare erstatter kikærterne med squash.
Jeg sjussede mig frem, men opskriften jeg stødte på lyder sådan her:
(4 per.)
1 squash(skrællet, men det tror jeg ikke man behøver)
2 spsk tahin
1 tsk spidskommen
2 fed hvidløg
saft fra 1 citron
udover dette puttede jeg lidt stødt chili i.
Alt blendes sammen.
Det smager self ikke som alm humus, men personligt elsker jeg squash og synes det var rigtigt godt!
12 år4. september 2012 kl. 17:12
re: Squash/zucchini-humus
Ej hvor lyder det bare lækkert!
Tusind tak for tippet - det skal helt sikkert afprøves snart (Nu er jeg også selv RET så glad for squash ;) )
12 år4. september 2012 kl. 22:09
God ide, især hvis man har mange squash i haven.
12 år5. september 2012 kl. 11:44
Jeg kan anbefale den arabiske ret Baba Ghanoush/Mutabbel. Den består af bagt aubergine og tahin, stødt koriander og spidskommen, og derudover fx. hvidløg, citronsaft, hakket tomat og peberfrugt. Nogle varianter har også lidt yogurt rørt i.

Tricket er at bage auberginen hel i ovnen i ca 30-40 min. Stik huller i skindet med en gaffel så den ikke sprækker. Når den er bagt skal den køle lidt af før kødet skrabes ud, hakkes og røres sammen med de øvrige ingredienser.

Der er færre kalorier i end i hummus, og er mindst ligeså vanedannende. Husk blot at spare lidt på tahinen - det er altid mit problem for jeg elsker smagen!
12 år8. september 2012 kl. 15:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });