#2 af beyondswish (slettet)
Squash/zucchini-humus
Du læser en tråd i debat > kostbeyondswish (slettet)
re: Squash/zucchini-humus
Ej hvor lyder det bare lækkert!
Tusind tak for tippet - det skal helt sikkert afprøves snart (Nu er jeg også selv RET så glad for squash ;) )
Tusind tak for tippet - det skal helt sikkert afprøves snart (Nu er jeg også selv RET så glad for squash ;) )
12 år4. september 2012 kl. 22:09
Foss (slettet)
God ide, især hvis man har mange squash i haven.
12 år5. september 2012 kl. 11:44
AuntieM (slettet)
Jeg kan anbefale den arabiske ret Baba Ghanoush/Mutabbel. Den består af bagt aubergine og tahin, stødt koriander og spidskommen, og derudover fx. hvidløg, citronsaft, hakket tomat og peberfrugt. Nogle varianter har også lidt yogurt rørt i.
Tricket er at bage auberginen hel i ovnen i ca 30-40 min. Stik huller i skindet med en gaffel så den ikke sprækker. Når den er bagt skal den køle lidt af før kødet skrabes ud, hakkes og røres sammen med de øvrige ingredienser.
Der er færre kalorier i end i hummus, og er mindst ligeså vanedannende. Husk blot at spare lidt på tahinen - det er altid mit problem for jeg elsker smagen!
Tricket er at bage auberginen hel i ovnen i ca 30-40 min. Stik huller i skindet med en gaffel så den ikke sprækker. Når den er bagt skal den køle lidt af før kødet skrabes ud, hakkes og røres sammen med de øvrige ingredienser.
Der er færre kalorier i end i hummus, og er mindst ligeså vanedannende. Husk blot at spare lidt på tahinen - det er altid mit problem for jeg elsker smagen!
12 år8. september 2012 kl. 15:39
Jeg sjussede mig frem, men opskriften jeg stødte på lyder sådan her:
(4 per.)
1 squash(skrællet, men det tror jeg ikke man behøver)
2 spsk tahin
1 tsk spidskommen
2 fed hvidløg
saft fra 1 citron
udover dette puttede jeg lidt stødt chili i.
Alt blendes sammen.
Det smager self ikke som alm humus, men personligt elsker jeg squash og synes det var rigtigt godt!