De 8 Kostråd... 500g ris/pasta/kartofler/brød?

Du læser en tråd i debat > kost

De 8 Kostråd... 500g ris/pasta/kartofler/brød?
Nu har jeg for første gang opnået smiley i 7 af de 8 kostråd, meeen... Hvordan i alverden får man 500g ris/pasta/kartofler/brød ind i kosten, uden, at det vælter hele kalorie-regnskabet? (Jeg når normalt kun op på 50-100g) Er det helt umuligt, eller er der nogen der har gode råd?

På forhånd tak!
- Dawn
12 år3. september 2012 kl. 18:22
re: De 8 Kostråd... 500g ris/pasta/kartofler/brød?
Jeg tror det råd tilpasser sig din energimængde, da der hos mig står Forslag: 407g.

Jeg spiser 2 skiver rugbrød til morgenmad, og 2 skiver til frokost - det giver 220 gram. Dertil kommer så hvad jeg måtte få til aftensmad - så normalt ender jeg mellem 200 og 300g et sted (alt efter om jeg får kartoffel/pasta/ris til aften eller ej).

Jeg er også selv på jagt efter så mange smileys som muligt, men må bare erkende, at nogle af dem ikke harmonerer med det jeg har lyst til at hælde i min krop :)
12 år3. september 2012 kl. 18:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });