#1 af bruger slettet
Laktoseintolerance
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Laktoseintolerance
Hej. Jeg fik igår konstateret laktose intolerance, er der nogen der er ligeså uheldige som mig? Og - som kan komme med nogle sunde opskrifter??
12 år30. august 2012 kl. 11:47
Maribel (slettet)
re: Laktoseintolerance
allergi kogebogen af Alice Sherwood har rigtig gode opskrifter! derudover, hvis du ønsker at bage (kage eksempelvis) kan det at tage udgangspunkt i veganske udgaver være en måde at gøre det på. derudover findes der, efterhånden en del "erstatningsprodukter" der snildt kan bruges. (:
12 år30. august 2012 kl. 12:29
GIttemus1987 (slettet)
Hej RNA
Jeg er også laktose intolerent. Jeg har dog ikke oplevet de store problmer med det, Arla har lavet en laktosefri minimælk, der kan købes i de fleste større supermarkeder. Jeg har også oplevet at kroppen har lettere ved at tolerere laktosen hvis jeg indtager den sammen med en masse fibre.
Men i starter virker det hele bare træls og meget begrænsende, kan jeg godt huske.
Jeg er også laktose intolerent. Jeg har dog ikke oplevet de store problmer med det, Arla har lavet en laktosefri minimælk, der kan købes i de fleste større supermarkeder. Jeg har også oplevet at kroppen har lettere ved at tolerere laktosen hvis jeg indtager den sammen med en masse fibre.
Men i starter virker det hele bare træls og meget begrænsende, kan jeg godt huske.
12 år30. august 2012 kl. 12:29
sids1 (slettet)
Som gittemus1987 siger, er der laktosefri mælk i rigitg mange butikker. Ellers er det muligt at købe lactase-tabletter som du kan bruge (forskellige slags, enten til at tage i forbindelse med laktose-holdigt måltid eller til at opløse i fx koldskål, mælk m.m.) på apoteker rundt omkring.
Hvad ost angår nedbrydes laktosen ved mellem- og langtidslagring. Så der er heller ingen problemer.
Min erfaring er, at flere og flere produkter har allergi-vejledninger på produkterne, så det er også ret nemt at finde ud af :)
Hvad ost angår nedbrydes laktosen ved mellem- og langtidslagring. Så der er heller ingen problemer.
Min erfaring er, at flere og flere produkter har allergi-vejledninger på produkterne, så det er også ret nemt at finde ud af :)
12 år10. september 2012 kl. 18:57