PCO kost

Du læser en tråd i debat > kost

PCO kost
Hej alle...

Er nu atter startet på kur, da vi gerne vil have børn men min menstruation udebliver desværre.

Jeg var derfor ved lægen som sagde det lød meget som om jeg kunne have PCOS. Jeg er stadig igang med forløbet med at blive testet, men jeg er faldet over bogen "Spis dig i balance" for kvinder med PCO, og tænkte at nu kunne jeg ligeså godt prøve, for jeg skal jo alligevel tabe mig.

Indtil videre har den godt nok været en øjen åbner. Den er simpelthen fantastisk som værktøj til at vælge et sundt og godt måltid, hvilket jeg må se i øjnene at jeg ikke altid har været god til.

Vi(både min mand og jeg) er først lige startet, men der er jo ikke super mange opskrifter i bogen, så håbede på at nogle af jer andre sad inde med opskrifter derude?

Jeg har fundet gode opskrifter på PCOliv og PCOforum, men vi har ikke super mange penge til at melde os ind i de PCOpakker de har på mange sider(det er vel også derfor jeg bruger madital, da den er gratis). Er der nogen som kender andre sider med gratis opskrifter??

Hvis der er nogen som evt. også kender PCO-venligt færdigmad ville det også være super!!

KH
Missemor
12 år28. august 2012 kl. 16:43
pco
Hej jeg har selv pco og kæmper en evig kamp, du kan gå ind på pco forum hvis du ikke allerede er der.
12 år28. august 2012 kl. 19:18
re: PCO kost
Ps skal ligge se i gemmerene om ikke der er et par gode opskrifter
12 år28. august 2012 kl. 19:19
re: PCO kost
Lavede frikadeller af svinekød, æg, rød peberfrugt og løg til aftensmad igår. De var simpelthen så gode, og synes ikke engang der behøvedes melen.

500g svinefars
1 æg
Rød peberfrugt(efter smag)
1 løg
salt og peber

Jeg fandt en opskrift hvor der var puttet noget 100g hytteost og 40 g Kamutmel i. Det valgte vi dog at undlade.
Inspirationen kom fra denne opskrift:
pcoliv.dk

Kh Missemor
12 år30. august 2012 kl. 13:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });