Svind?

Du læser en tråd i debat > kost

Svind?
Skal lige høre jer om noget

i dag har jeg fået kyllinglår og da der jo er ben i sådan nogle vejer jeg dem før jeg spiser dem og bagefter og trækker tallene fra hinanden. Jeg putter 189 g kyllingelår i ovnen da de kommer ud vejer de kun 111

Jeg har aldrig vejet kød uden ben i før og efter tilberedning så jeg ved ikke hvor meget kød normalt svinder, men syntes at det her var virkelig voldsomt.

HVordan gør i andre?
12 år27. august 2012 kl. 18:53
re: Svind?
Hvis du har købt dem med 10% lage, så er 10% af deres vægt jo vand, ud over det naturlige vandindhold i kylling. Så umiddelbart synes jeg ikke det lyder voldsomt, at 78 gram er fordampet i ovnen.
12 år27. august 2012 kl. 22:40
De er uden lage.

Men hvilket tal ville du så gå udfra og taste ind? 189 gram minus ben. Eller 111 gram minus ben?
12 år28. august 2012 kl. 10:16
189 gram minus ben - selvom der er forsvundet noget, så er det vand, så den mængde energi du indtager vil være uændret, selvom vægten er lavere :)
12 år28. august 2012 kl. 10:52
Okay tak :)
12 år28. august 2012 kl. 19:54
Det er lige meget hvad kyllingen vejer når den ER tilberedt. Det er den rå vægt der tæller når man regner kalorierne.Men knoglerne burde jo ikke ændre vægt under tilberedning, så hvis du vejer kyllingen i rå tilstand og trækker knoglernes vægt fra så burde det i princippet stadig være korrekt.
12 år28. august 2012 kl. 20:45
Misscopenhagen det lyder logisk tak for forklaringen :) Jeg var bare i tvivl, og det er godt nok vildt at kylling kan svinde så meget.

Jeg syntes jeg frådsede lidt da jeg lagde 189 gram kylling i ovnen, men det endte jo med at blive et lille stykke
12 år29. august 2012 kl. 10:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });