bag til madpakken.

Du læser en tråd i debat > kost

bag til madpakken.
Hej alle.
Det er sådan at jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal have med i skole - når der ikke lige er noget i skabet man kan bruge. Kan man bage nogle sunde boller, som evt. kan fryses ned?

12 år16. august 2012 kl. 19:36
re: bag til madpakken.
Bare rolig - Du er ikke den eneste ;)
Jeg er også ved at gøre klar til skolestart, pt. har jeg lavet majspandekager og spinatpandekager, i morgen regner jeg med at lave bananpandekager (som er mere dessert-agtige end de andre to). Derudover regner jeg med at lave pizzasnegle med skinke og broccoli- og kyllinge-muffins, hvis jeg kan finde skinke og kylling til det :)

Ellers er det noget med at gøre den normale rugbrødsmad lidt mere spændende, evt. med hjemmelavet brød, og så lav den i 'sandwichform' med pålæg og salat i :)
12 år16. august 2012 kl. 20:25
Inde på arla.dk er der rigtig mange gode bageopskrifter fra Karolines køkken, så måske kan du finde noget inspiration der. Det er bare lækkert med en hjemmebagt bolle med salat og pålæg i.
12 år16. august 2012 kl. 21:36
foodiesnfashion.blogspot.dk er der også en del gode forslag til kalorielette alternativer til madpakken, og de opskrifter jeg har prøvet indtil nu har alle været en succes...
12 år17. august 2012 kl. 08:26
Hvis man er til lidt sødt i madpakken, så er der masser af lækre kageopskrifter på sukkerfrikager.dk. Jeg har ikke prøvet dem (endnu) men de ser gode ud! :)
12 år17. august 2012 kl. 08:28
beyondswish: Den der blog den ser da ret god ud :-)
12 år17. august 2012 kl. 08:39
Annnja: Det er den skam også, jeg er meget begejstret og anbefaler den glad til ALLE jeg tror kan få glæde af den :)
12 år17. august 2012 kl. 09:12
Jeg har lavet gulerodswraps i dag til frokost, en opskrift jeg fandt inde på den anbefalede blog. De kan anbefales, også til madpakken.
12 år17. august 2012 kl. 13:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });