#1 af calcit
lilla og orange blomkål..
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
lilla og orange blomkål..
Forleden købte jeg i Lidl et lilla og et orange blomkål. Kraftige i farven men der stod intet om de var farvet eller noget.......fint hakket i salaten var det flot....er der nogen der ved om de er kunstigt farvede eller naturlige.....de kostede mere end de normale...
12 år6. august 2012 kl. 11:47
Xanita
re: lilla og orange blomkål..
Jeg skal ikke kunne udtale mig om præcist dem du har købt, men man kan da i hvert fald få begge dele, som mere tyder på de bare er fremavlet på denne måde:
vom.dk
(et forældet link til illvid.dk er blevet fjernet)
Man skal måske ikke tro på ALT hvad man læser på nettet, men har dog en vis tiltro til disse to sider - sådan umiddelbart ;-)
vom.dk
(et forældet link til illvid.dk er blevet fjernet)
Man skal måske ikke tro på ALT hvad man læser på nettet, men har dog en vis tiltro til disse to sider - sådan umiddelbart ;-)
12 år6. august 2012 kl. 11:56
calcit
fedt nu har jeg læst om dem - mine børn troede de var fyldt med gift.....haha det lilla indeholder 200 gange flere antioxidanter og er opstået ved en mutation i 80 erne. Det orange indeholder 25 gange flere end et normalt blomkål. Den orange farve er den samme som farver gulerrødder orange. De er flotte i salater.....
12 år6. august 2012 kl. 12:42
Lovely
Hej Calcit
Tak for tippet - ææælsker blomkål, rå - kogt - stegt.. så jeg skal helt klart en tur i Lidl og tjekke det ud ;o)
Tak for tippet - ææælsker blomkål, rå - kogt - stegt.. så jeg skal helt klart en tur i Lidl og tjekke det ud ;o)
12 år6. august 2012 kl. 13:01
calcit
købte dem i fredags der var kun et par stykker af hver....de meget flotte i salat.....og ret små 15 kr stykket.....men nu ved vi det de har været en stor succes i udlandet. Mine unger som spiser ultra sundt havde så ikke set dem.....
12 år6. august 2012 kl. 13:14