lilla og orange blomkål..

Du læser en tråd i debat > kost

lilla og orange blomkål..
Forleden købte jeg i Lidl et lilla og et orange blomkål. Kraftige i farven men der stod intet om de var farvet eller noget.......fint hakket i salaten var det flot....er der nogen der ved om de er kunstigt farvede eller naturlige.....de kostede mere end de normale...
12 år6. august 2012 kl. 11:47
re: lilla og orange blomkål..
Jeg skal ikke kunne udtale mig om præcist dem du har købt, men man kan da i hvert fald få begge dele, som mere tyder på de bare er fremavlet på denne måde:

vom.dk
(et forældet link til illvid.dk er blevet fjernet)

Man skal måske ikke tro på ALT hvad man læser på nettet, men har dog en vis tiltro til disse to sider - sådan umiddelbart ;-)
12 år6. august 2012 kl. 11:56
fedt nu har jeg læst om dem - mine børn troede de var fyldt med gift.....haha det lilla indeholder 200 gange flere antioxidanter og er opstået ved en mutation i 80 erne. Det orange indeholder 25 gange flere end et normalt blomkål. Den orange farve er den samme som farver gulerrødder orange. De er flotte i salater.....
12 år6. august 2012 kl. 12:42
Hej Calcit

Tak for tippet - ææælsker blomkål, rå - kogt - stegt.. så jeg skal helt klart en tur i Lidl og tjekke det ud ;o)
12 år6. august 2012 kl. 13:01
købte dem i fredags der var kun et par stykker af hver....de meget flotte i salat.....og ret små 15 kr stykket.....men nu ved vi det de har været en stor succes i udlandet. Mine unger som spiser ultra sundt havde så ikke set dem.....
12 år6. august 2012 kl. 13:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });