ikke nemt at spise de korrekte mængde kcal

Du læser en tråd i debat > kost

ikke nemt at spise de korrekte mængde kcal
jeg finder det svært at få det til at passe, altså herre gud det er da nemt nok at spise kcal nok, i de ting som er dumme, ( fløde, osten, chokoladen, kagen mm) men jeg synes at det er ret svært at få nok kcal når jeg spiser det som jeg skal.

Jeg er nok lidt nærig med kcal. den første halvdel af dagen, men så står jeg med en stor mængde kcal som jeg burde spise, og iihh hvor det irritere mig, er bare så bange for at hvis jeg spiser for meget først på dagen at jeg ikke har nok at tage af sidst på aftenen

Nå skulle bare af med lidt frusterationer ...
12 år2. august 2012 kl. 21:24
re: ikke nemt at spise de korrekte mængde kcal
Jeg forsøger så vidt muligt at fordele mine kcal ud på dagens måltider, så en fjerdedel til hvert af de tre hovedmåltider og så den sidste til mellemmåltiderne.
12 år2. august 2012 kl. 21:59
Jeg havde lidt det samme problem som dig i starten, men ved langsomt at skrue op for især morgenmaden og mellemmåltiderne først på dagen, så har jeg efterhånden fundet mig en sund og fin balance der fungerer for mig.

Dog prioriterer jeg stadigvæk er relativt stort kcal indtag til aftensmaden ( ca. 33%), da jeg traditionelt set bare er mest sulten sent på dagen, hvor jeg også er mest aktiv (udpræget b-menneske der arbejder bedst og mest effektivt fra sidst på eftermiddagen til omkring midnat :D)

Men derfor sørger jeg stadig får at få en god bund til morgenmaden og så at prioritere de små mellemmåltider der holder blodsukkeret stabilt, og forbrændingen oppe... Og efterhånden som jeg er kommet ind i vanen, kommer det lidt af sig selv, at maven automatisk forventer næring på de tidspunkter jeg har fået indarbejdet...

Så måske det var en idé at langsomt skrue op for kalorie indtaget først på dagen, med et solidt morgenmåltid og mellemmåltiderne? Og således vende dig selv og din krop til de nye vaner?
12 år2. august 2012 kl. 22:45
Underligt problem... Jeg kæmper altid for at spise lidt nok... Men har så også en glubende appetit og skræmmende nok fordeler jeg mine måltider rimelig ligeligt over 5 "måltider",,,
Dvs i realiteten spiser jeg egentlig bare mere eller mindre hele tiden ;)
12 år2. august 2012 kl. 23:48
Xanita: tror også jeg skal være bedre til at dele kcal, ud over dage, i stedet for at sidde og gemme dem.

Beyondwish: jeg er nemlig også b-menneske, og fungere slet ikke om morgene, så bare det at jeg får lidt morgenmad er en stor ting. jeg er bare ikke vågen, tror du har ret i at jeg skal vende mig til at spise lidt mere jævnt over dagen og ikke bare små spise ind til aften og så æde de kcal jeg nu engang er nødt til at nå for at holde forbrændingen i gang.

jeg spiser mange grønsager og der er jo ikke så mange kcal i, kan være det er derfor at de fylder så lidt selv om jeg føler jeg æder
12 år3. august 2012 kl. 18:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });