#2 af bruger slettet
har et spørgsmål ang. æg....
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: har et spørgsmål ang. æg....
Ja, det undrede ogsa mig i starten. Det er blommen det ligger i :). Proev derfor at undgaa for mange aeg af gangen:) bare af egen erfaring.
Du kan ogsa fjerne blommen fra aegget og pa den maade spise faerre kalorier:)
- Ano.
Du kan ogsa fjerne blommen fra aegget og pa den maade spise faerre kalorier:)
- Ano.
12 år24. juli 2012 kl. 10:42
fedania
Den er desværre god nok - blommen er meget fedtholdig (den skal jo gi' næring til den lille kylling mens den udruges).
Som wano12 siger, så undgå for mange æg af gangen - eller undlad blommen i et eller flere af æggene (jeg bruger som regel aldrig mere end 1 blomme næsten uanset hvad jeg laver, men masser af hvider)
Som wano12 siger, så undgå for mange æg af gangen - eller undlad blommen i et eller flere af æggene (jeg bruger som regel aldrig mere end 1 blomme næsten uanset hvad jeg laver, men masser af hvider)
12 år24. juli 2012 kl. 12:25
Wolfgirl (slettet)
Der er som de andre siger fedt i blommen, men udelad nødigt blommen, så hellere spise et æg mindre, da blommen indeholder livsnødvendige og fantastiske stoffer, der er supersunde for kroppen. Nogle påstår endda at de fremmer vægttab, det ved jeg ikke om er rigtigt, men jeg har bemærket at vægten ofte går ned i perioder hvor jeg spiser æg end når jeg ikke gør. Og jeg udelader aldrig blommen. Men for mange æg er heller ikke godt, men 2-3 stk ugentligt med blomme er perfekt. Så kan man jo altid æde en masse hvider hvis det er det man vil. Men synes bestemt man skal spise æggeblommer i sin hverdagskost fra tid til anden.
12 år28. juli 2012 kl. 19:09
på forhånd tak for svar!
davina