grønne ærter vægt/indtastning

Du læser en tråd i debat > kost

grønne ærter vægt/indtastning
Jeg er MEGET glad for at spise friske grønne ærter her om sommeren, og køber dem ofte til mellemmåltid eller som hovedbestanddel af min frokost f.eks..

Men jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg skal indtaste dem her på siden?

Jeg køber dem jo i en afvejet pose med bælge, som jeg så sidder og piller og spiser af løbende, men jeg synes helt ærligt det vil være for meget arbejde at veje dem af efter jeg piller dem.

Samtidig er det jo ikke hele vægten af den mængde jeg har købt der faktisk er ærter, så hvad taster jeg ind? Har selv tænkt at omkring 50%-75% af den samlede vægt er ærter og at jeg ca. kan taste den ind?
12 år19. juli 2012 kl. 12:27
re: grønne ærter vægt/indtastning
hvad med at veje portion før du spiser, og så veje skrællerne bagefter :-) Så får du det reelle indtag vægtmæssigt, og kan taste det ind.. Har du én gang vejet det, så ved du ca hvad den næste pose ærter vejer :-)
12 år19. juli 2012 kl. 12:55
Du kan også lave et par tests - vej først 10 ærtebælg med ærter i - pil derefter ærterne ud og vej dem for sig selv. Så kan du hurtigt regne ud, hvor mange procent at vægten, ærterne egentlig gennemsnitligt udgør, og så kan du bruge dette gennemsnit fremover. Lige med ærter gør det jo ikke noget i det store regnskab, hvis der er lidt afvigelser
12 år19. juli 2012 kl. 13:03
Tusind tak.. Det var faktisk nogle rigtigt gode råd, og undrer mig lidt at jeg slet ikke har tænkt over at man kunne gøre sådan før... Jeg tror jeg vil prøve begge dele og hvis de tal ca. matcher så har jeg jo et godt udgangspunkt til fremtidige udregninger :)
12 år19. juli 2012 kl. 13:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });