#2 af Crashe (slettet)
Når man skal på ferie...
Du læser en tråd i debat > kostCrashe (slettet)
ferie
Jeg spiser ikke hvad jeg gør derhjemme, men jeg spiser små portioner og dyrker meget motion i form af svømning og gåture osv. Jeg synes at der er så meget spændende at lave når jeger på ferie, at mad ikke er lige så spændende som derhjemme, så det er nok grunden til at jeg spiser mindre.
12 år25. maj 2012 kl. 21:30
markeprand
re: ferie
Jeg tillader mig at spise lidt ekstra men er stadigvæk opmærksom på portionstørrelserne da jeg ikke gider tabe det hele engang til bare fordi jeg har været på ferie. Så er alt det gode arbejde spildt.
12 år25. maj 2012 kl. 22:01
Jes10 (slettet)
Ja, men jeg tror ikke man tager SÅ meget på -hvis mna også går osv
12 år25. maj 2012 kl. 22:02
Reten
Jes10, det kommer jo an på hvad og hvor meget man spiser ;) Hvis man lever af flødeis og feta, så er det jo nemmere at tage på, end hvis man propper sig med grøn salat og fisk.
Selv har jeg tænkt mig at bruge min sunde fornuft og forsøge at vælge det sunde alternativ i morgenmadsbuffeten, på menukortet osv. Men der skal også være plads til is og øl/vin, men til gengæld svømmer og går jeg også meget, når jeg er på ferie. :) Så hvis bare jeg kan holde vægten stabil, mens jeg er på ferie, så er jeg glad.
Selv har jeg tænkt mig at bruge min sunde fornuft og forsøge at vælge det sunde alternativ i morgenmadsbuffeten, på menukortet osv. Men der skal også være plads til is og øl/vin, men til gengæld svømmer og går jeg også meget, når jeg er på ferie. :) Så hvis bare jeg kan holde vægten stabil, mens jeg er på ferie, så er jeg glad.
12 år25. maj 2012 kl. 22:18
Jes10 (slettet)
Ja, selvfølgelig.
Men jeg tænker, er det ikke lidt træls at man hele siden skal vælge det sundeste? selvom man rent faktisk har lyst til noget andet. & selvfølgelig kun, når man er på ferie ;) & det er man jo ikke hver dag.
Men jeg tænker, er det ikke lidt træls at man hele siden skal vælge det sundeste? selvom man rent faktisk har lyst til noget andet. & selvfølgelig kun, når man er på ferie ;) & det er man jo ikke hver dag.
12 år25. maj 2012 kl. 22:24
Wolfgirl (slettet)
Hvis jeg er på ferie tillader mig som regel at spise lidt anderledes end hjemme, der er som regel så meget anderledes og spændende mad/slik/nams som man gerne vil prøve, og jeg synes at det er en del af oplevelsen af et fremmed land fx, at smage noget af maden, også den knap så sunde, og det vil jeg ikke udelukke fra mit liv.
Jeg spiser stadig overvejende sundt og holder mig altid indenfor det fastlagte kaloriebudget, men har jeg lyst til en is eller skal jeg spise ude, så går jeg gerne lidt på kompromis med sundheden frem for kalorierne. Jeg spiser så sundt i hverdagen at mit helbred nok godt kan klare 1-2 ugers ferie et par gange om året.
Men jeg synes at det er træls at skulle hjem til en slankekur efter en endt ferie, så spiser aldrig flere kalorier end jeg skal, heller ikke når jeg er på ferie.
Jeg spiser stadig overvejende sundt og holder mig altid indenfor det fastlagte kaloriebudget, men har jeg lyst til en is eller skal jeg spise ude, så går jeg gerne lidt på kompromis med sundheden frem for kalorierne. Jeg spiser så sundt i hverdagen at mit helbred nok godt kan klare 1-2 ugers ferie et par gange om året.
Men jeg synes at det er træls at skulle hjem til en slankekur efter en endt ferie, så spiser aldrig flere kalorier end jeg skal, heller ikke når jeg er på ferie.
12 år25. maj 2012 kl. 23:13
Michy (slettet)
Jeg forsøger at holde mine sunde vaner, når jeg er på ferie. Masser af frugt og grønt - gerne landets egne - groft brød, fedtfattig yoghurt, ost, mælk, æg, bønner, linser, evt. fisk (er vegetar, men spiser lidt fisk indimellem).
Grunden til at jeg spiser nogenlunde det samme uanset om jeg er på ferie eller ej, er, at jeg ikke kan lade være :-) Vanerne er simpelthen så indgroet i mig, at jeg ikke har lyst til pomfritter, is eller fed og usund mad. Elsker de naturlige råvarer, og jeg ved, hvor meget de gavner mig. Derfor vil jeg ikke udsætte min krop for en masse junk, heller ikke når jeg tager på ferie. Desuden har jeg ALTID mine løbesko med, en yogamåtte og et par svømmebriller, så jeg også kan få rørt mig en masse. Så er det ikke et problem at tage på ferie eller at komme hjem igen :-)
Grunden til at jeg spiser nogenlunde det samme uanset om jeg er på ferie eller ej, er, at jeg ikke kan lade være :-) Vanerne er simpelthen så indgroet i mig, at jeg ikke har lyst til pomfritter, is eller fed og usund mad. Elsker de naturlige råvarer, og jeg ved, hvor meget de gavner mig. Derfor vil jeg ikke udsætte min krop for en masse junk, heller ikke når jeg tager på ferie. Desuden har jeg ALTID mine løbesko med, en yogamåtte og et par svømmebriller, så jeg også kan få rørt mig en masse. Så er det ikke et problem at tage på ferie eller at komme hjem igen :-)
12 år26. maj 2012 kl. 08:52
Wolfgirl (slettet)
Jeg har heller aldrig længere lyst til junk food mm. men når jeg fx er i Italien er det lækkert nok at kunne nyde en rigtig italiensk kvalitetsis eller et rigtigt stykke traditionelt italiensk pizza, det synes jeg er en stor del af det rare ved at tage på ferie :)
Eller i Frankrig at kunne spise en gang paella, cous cous eller nogle af deres særlige franske spinatkager eller lignende delikatesser man ikke ser i DK.
Dét synes jeg er smadderspændende :D
Ferie er i mine øjne ikke en undskyldning for at proppe sig med pommes frites, McD eller lignende :p Det er heller ikke det der trækker i mig... hehe
Eller i Frankrig at kunne spise en gang paella, cous cous eller nogle af deres særlige franske spinatkager eller lignende delikatesser man ikke ser i DK.
Dét synes jeg er smadderspændende :D
Ferie er i mine øjne ikke en undskyldning for at proppe sig med pommes frites, McD eller lignende :p Det er heller ikke det der trækker i mig... hehe
12 år26. maj 2012 kl. 09:25
Superwoman
Ferie
En del af glæden ved at tage på ferie for mig og mine er helt sikkert at smage den lokale mad og lækkerier. Det har ikke så meget med junkfood at gøre, men det spiser jeg jo heller ikke rigtigt herhjemme. Vi går så også rundt mange kilometer hver dag - det hjælper jo.
Som man siger: det er ikke mellem jul og nytår, det går galt, men mellem nytår og jul. Samme med ferien.
Hvis ferie "går galt", synes jeg det er er fordi man ikke kan komme tilbage på vægttabet/motionen når man kommer hjem igen.
Jeg vil i hvert fald nyde min ferie. Go' ferie!
Som man siger: det er ikke mellem jul og nytår, det går galt, men mellem nytår og jul. Samme med ferien.
Hvis ferie "går galt", synes jeg det er er fordi man ikke kan komme tilbage på vægttabet/motionen når man kommer hjem igen.
Jeg vil i hvert fald nyde min ferie. Go' ferie!
12 år27. maj 2012 kl. 14:45
Spiser I så det I har lyst til og går tilbage til den sunde hverdag, når I kommer hjem igen?
eller? Tænker nemlig at mange lande ikke har alle disse ting vi har, fx fuldkorns, rugbrød, havregryn osv.