#2 af Girl next door
Kalorier nok????
Du læser en tråd i debat > kostGirl next door
re: Kalorier nok????
Prøv at fortælle lidt om, hvad du spiser til daglig, så er det lidt lettere at komme med forslag til små ændringer, der kan gøre en stor forskel :-)
12 år24. maj 2012 kl. 22:19
ElinorHK (slettet)
Min kost består primært af grøntsager, kød (al slags) æg, ylette, nødder og lidt frugt og så vand. Typisk dag. Morgen: ylette, med nødder, rosiner tranebær og evt. friske bær
Formiddag: Knækbrød (wasa delikatesse) med ost og rød peber.
Frokost: Stor blandet salat med primært grove grøntsager lidt dressing og ca 120 g kød eller 2 æg.
Eftermiddag: Et stk frugt og et stk brød med marmelade ellerlign.
Aften: Grøntsager og kød
Jeg spiser ikke eller meget sjældent lyst brød, pasta, ris og kartofler. Jeg er dog begyndt at spise en del mere fuldkornsrugbrød i stedet for knækbrød!
Formiddag: Knækbrød (wasa delikatesse) med ost og rød peber.
Frokost: Stor blandet salat med primært grove grøntsager lidt dressing og ca 120 g kød eller 2 æg.
Eftermiddag: Et stk frugt og et stk brød med marmelade ellerlign.
Aften: Grøntsager og kød
Jeg spiser ikke eller meget sjældent lyst brød, pasta, ris og kartofler. Jeg er dog begyndt at spise en del mere fuldkornsrugbrød i stedet for knækbrød!
12 år25. maj 2012 kl. 17:45
Girl next door
Umiddelbart så tænker jeg, at det ville være godt for dig at tilføje lidt olie til f.eks. salaten. Det giver nogle gode kalorier og ikke mindst noget af det gode fedt. Der findes olier med forskellige smagsvarianter - det kunne du måske prøve?
Hvis du kan li avokado, er det også noget du kan tilføje salat og grønt, og også nødder (cashew, pinjekerner) kan tilføjes maden og smager rigtig godt.
Pesto og hummus er der en del kalorier i, men igen den gode slags fedt.
Bananer er der lidt flere kalorier end så meget andet frugt. Vindruer, ananas har flere kalorier i.
Hvis du tidligere har skåret nogle madvarer væk på grund af kalorierne, kan du jo med glæde tilføje dem igen eller hvis du er gået over til skummetmælk skifte til letmælk eller skifte nogle light produkter ud med den "almindelige" udgave.
Hvis du kan li avokado, er det også noget du kan tilføje salat og grønt, og også nødder (cashew, pinjekerner) kan tilføjes maden og smager rigtig godt.
Pesto og hummus er der en del kalorier i, men igen den gode slags fedt.
Bananer er der lidt flere kalorier end så meget andet frugt. Vindruer, ananas har flere kalorier i.
Hvis du tidligere har skåret nogle madvarer væk på grund af kalorierne, kan du jo med glæde tilføje dem igen eller hvis du er gået over til skummetmælk skifte til letmælk eller skifte nogle light produkter ud med den "almindelige" udgave.
12 år26. maj 2012 kl. 11:20
ElinorHK (slettet)
Tusind tak for de gode fif og hjælpen, det vil jeg gøre! Så håber jeg det hjælper også på vægten :-)
12 år26. maj 2012 kl. 19:50
Erd er andre der har det på samme måde, jeg træner 6 gange i ugen, 3 x løb og 3 x crossfit plus diverse cykelture, jeg kan ca komme op på 1400 kcal og det er lige i underkanten med alt det træning!!!!
Håber der er nogen som kan hjælpe/svare????