alternativ jordbærtærte

Du læser en tråd i debat > kost

alternativ jordbærtærte
Her til morgen ville jeg prøve noget nyt, så brugte mandelessens i stedet for vanilleessens.
Jeg brugte:
150 g skyr
100 g vanille cheasy 0,1% yoghurt
lidt mandelessens
230 g jordbær (ca.)
40 g flakes ( jeg har nogle havreflakes)
jeg blandede skyr, yoghurt og mandelessens, godt så det er ensartet, heri rørte jeg jordbær, skåret i mindre stykker. Ovenpå lagde jeg flakes.
I min mund fik jeg oplevelsen af at det var en jordbærtærte jeg spiste, der var lidt sprødt, jordbær, og smagen af mazarin (mandelessensen).
Hermed er dette givet videre, for synes det er rart med alternativer til de kalorierige sommerting. Hele molevitten er ca. 300 kcal (og der er både masser af protein og fiber i retten).
Håber der er nogen som kan bruge min erfaring til lidt.
Hvis andre har lignende alternativer, er jeg også glad for at høre dem.
12 år13. maj 2012 kl. 12:34
re: alternativ jordbærtærte
Det er jo selvfølgelig slet ikke det samme som jordbærtærte, men en meget kaloriefattigere udgave:
Vanillesoyamælk (synes den fra Provamel er bedst), cornflakes og gode og søde jordbær...
12 år11. juni 2012 kl. 13:30
re: alternativ jordbærtærte
Lyder lækkert.
Ja ved godt at det er langt fra den rigtige vare. Men synes smagen er dejlig, så er rart at få den gennem andre ting.
12 år12. juni 2012 kl. 07:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });