#2 af bruger slettet
Opskrifter
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Opskrifter
Ja masser, men kan du være lidt mere præcis om, hvad det er du søger opskrifter på? Ellers er det bare at gå i gang med at søge på nettet.
12 år13. maj 2012 kl. 10:01
Juliepigen20 (slettet)
Er kørt fast i frikadeller, shaghetti med kødsovs, lasagne ..
Så alt andet er velkmmen ..
Så alt andet er velkmmen ..
12 år13. maj 2012 kl. 19:30
bruger slettet
Her er nogle gode internetsider med lækker mad
arla.dk
hjerteforeneningen.dk
dk-kogebogen.dk
heede.dk
Ellers så kan jeg godt lide ovnkartofler med al slags kød og tzatziki til, kylling i karry med ris, hvedetortillas med oksekødsfyld, koteletter i fad, gullasch med kartoffelmos, boller i karry, fisk med ris og tomatsovs, kartoffelsuppe, tomatsuppe, pastasalat, pitabrød, wokretter og æggekage med kartofler og grønt. Det var så lige hvad jeg kunne komme op med, men de sider jeg har nævnt er altså gode og på arla og dk-kogebogen kan du søge på de ingredienser du har i køleskabet. Heede er mad lavet ud fra DDV s principper, men er god som inspiration og hjerteforeningen er udelukkende sundere opskrifter.
arla.dk
hjerteforeneningen.dk
dk-kogebogen.dk
heede.dk
Ellers så kan jeg godt lide ovnkartofler med al slags kød og tzatziki til, kylling i karry med ris, hvedetortillas med oksekødsfyld, koteletter i fad, gullasch med kartoffelmos, boller i karry, fisk med ris og tomatsovs, kartoffelsuppe, tomatsuppe, pastasalat, pitabrød, wokretter og æggekage med kartofler og grønt. Det var så lige hvad jeg kunne komme op med, men de sider jeg har nævnt er altså gode og på arla og dk-kogebogen kan du søge på de ingredienser du har i køleskabet. Heede er mad lavet ud fra DDV s principper, men er god som inspiration og hjerteforeningen er udelukkende sundere opskrifter.
12 år13. maj 2012 kl. 21:54
VEGANER (slettet)
12 år14. maj 2012 kl. 00:12
Maribel (slettet)
12 år14. maj 2012 kl. 21:36
VEGANER (slettet)
Hey Maribel, måske lidt off topic, men er du veganer? Og har du evt en personlig dagbog herinde?
12 år14. maj 2012 kl. 22:19
Maribel (slettet)
smiler. nej og nej.
er tidligere vegetar, men har mange venner der er veganer plus en søster der er mælkeallergisk. derfor er det ikke unormalt jeg laver den type mad. dog synes jeg det var for stor en udfordring at få¨alle mine proteiner, da jeg træner meget, så derfor er jeg blevet kødspiser igen. men smed netop linket ind, fordi jeg kunne se, det måske også ville interessere dig. (;
er tidligere vegetar, men har mange venner der er veganer plus en søster der er mælkeallergisk. derfor er det ikke unormalt jeg laver den type mad. dog synes jeg det var for stor en udfordring at få¨alle mine proteiner, da jeg træner meget, så derfor er jeg blevet kødspiser igen. men smed netop linket ind, fordi jeg kunne se, det måske også ville interessere dig. (;
12 år15. maj 2012 kl. 12:43
VEGANER (slettet)
Ok. Så vidt jeg ved er det ikke et problem at få proteiner nok, hverken på vegansk eller vegetarisk kost. Jeg er selv veganer og har holdt pause fra styrketræningen i tre måneder, er lige startet og har rigtig god fremgang - burde end efter jeg holdte pause som kødspiser. Hvis du vil have råd til at få nok proteiner så søg/læs/skriv inde på vegetarkontakt.dk - der er helt sikkert masser der vil hjælpe dig med at vejlede dig i forhold til det.
12 år15. maj 2012 kl. 12:48
Maribel (slettet)
veganer, det er fordi jeg tilstræber mig på at få mindste 50% af energien fra protein, det er lidt svært (: men tak! vil forhøre mig
12 år16. maj 2012 kl. 14:23
Nogen som kender nogle gode opskrifter på mad ??