#1 af frinu (slettet)
Gode råd til Snacks
Du læser en tråd i debat > kostfrinu (slettet)
Gode råd til Snacks
Jeg er ved at være dødtræt af gulerødder som snacks. Jeg har købt nogle mandler og noget tørret frugt. Men er der nogen der har andre gode råd???
12 år8. maj 2012 kl. 17:14
beyondswish (slettet)
re: Gode råd til Snacks
Jeg er begyndt at lave en snackboks til skolen hvor jeg har gulerodsstave (ved ikke hvorfor, men i små stave er gulerødder bare MEGET bedre), agurkestave (rigtigt lækkert sammen med gulerødderne) en smule frugt, skåret ud i lækre mundrette stykker (dog ikke hver dag), smp stave af ost (cheasy 13% - Dog heller ikke hver dag), en smule mandler o.lign..
Og så er knækbrød med et tyndt lag marmelade, knækket i mindre stykker også en sikker vinder hvis man trænger til lidt sødt og mættende der ikke fuldstændigt slår bunden ud af kalorieregnskabet!
Har også haft et kogt æg, skæret ud i noget der minder om stave - det var også rigtigt lækkert)
Har også hørt at bl.a. rå, skyllet blomkål i mindre stykker kan være rigtigt lækkert og det er helt sikkert noget af det næste jeg skal prøve... Men følger lige med i den her tråd for tips og inspiration til andre gode snacks...
Og så er knækbrød med et tyndt lag marmelade, knækket i mindre stykker også en sikker vinder hvis man trænger til lidt sødt og mættende der ikke fuldstændigt slår bunden ud af kalorieregnskabet!
Har også haft et kogt æg, skæret ud i noget der minder om stave - det var også rigtigt lækkert)
Har også hørt at bl.a. rå, skyllet blomkål i mindre stykker kan være rigtigt lækkert og det er helt sikkert noget af det næste jeg skal prøve... Men følger lige med i den her tråd for tips og inspiration til andre gode snacks...
12 år9. maj 2012 kl. 19:39
biologi c
popcorn, vindruer, selleri.
12 år9. maj 2012 kl. 21:14
calcit
vindruer og tørrede frugter......og enkelte fuldkornskiks fra bisca...
12 år9. maj 2012 kl. 21:44
frinu (slettet)
Det med blomkålen er helt rigtig - det er virkelig lækkert! Det smager lidt nøddeagtigt :-)
Osten tror jeg bare jeg vil komme til at æde hver dag, jeg er forfærdelig til at spise ost - spiser simpelthen rub og stub!!!
Det med ægget synes jeg er lidt underligt, men det er da en udmærket ide!
Synes bare det bliver så kedeligt med de der gulerødder :-) skærer også mine ud, men det er i skiver. Det synes jeg bare smager bedre :-)
Det med vindruerne er jeg lidt tilbageholdende med, idet der er rigtig meget frugtsukker i. Men det er der jo ialle frugter :-)
Osten tror jeg bare jeg vil komme til at æde hver dag, jeg er forfærdelig til at spise ost - spiser simpelthen rub og stub!!!
Det med ægget synes jeg er lidt underligt, men det er da en udmærket ide!
Synes bare det bliver så kedeligt med de der gulerødder :-) skærer også mine ud, men det er i skiver. Det synes jeg bare smager bedre :-)
Det med vindruerne er jeg lidt tilbageholdende med, idet der er rigtig meget frugtsukker i. Men det er der jo ialle frugter :-)
12 år9. maj 2012 kl. 22:26
MillerV
Der er mange former for grønt der er lækkert i en snack pose.
- Peberfrugt
- Broccoli
- Cherrytomat
Og meget andet grønt går også an. Det er kun fantasien der sætter grænser.
Selv bruger jeg en proteinrig snack, laver proteinpandekager og de er nemme og have med sig.
- 6 æggehvider
- 2 æg
- 30 g havregryn (hakket meget fint) eller havreklid (skal ikk hakkes)
- 30 g proteinpulver vanille eller chokolade
- 1 knsp salt
- 4 spsk sukrin eller andet sødemiddel.
Som ekstra kan man putte kanel eller vanille i.
Her er til tre gange. Hver portion gir ca 150 kcal. Men mætter godt.
- Peberfrugt
- Broccoli
- Cherrytomat
Og meget andet grønt går også an. Det er kun fantasien der sætter grænser.
Selv bruger jeg en proteinrig snack, laver proteinpandekager og de er nemme og have med sig.
- 6 æggehvider
- 2 æg
- 30 g havregryn (hakket meget fint) eller havreklid (skal ikk hakkes)
- 30 g proteinpulver vanille eller chokolade
- 1 knsp salt
- 4 spsk sukrin eller andet sødemiddel.
Som ekstra kan man putte kanel eller vanille i.
Her er til tre gange. Hver portion gir ca 150 kcal. Men mætter godt.
12 år9. maj 2012 kl. 22:56
jannepanne
Jeg veklser lidt. Men 20 stykker af dem her i en lille pose er nemt at have med: hjerteforeningen.dk
12 år10. maj 2012 kl. 00:10
calcit
Selvfølgelig er der sukker i vindruer - men der er 8 essentielle naturlige sukker arter som kroppen skal bruge. Er enig i at et æg er fint. Ost er jo rent fedt.
12 år10. maj 2012 kl. 13:48