Kalorier

Du læser en tråd i debat > kost

Kalorier
Hej
Betyder det noget at man får for lidt kalorier i forhold til det anbefalede? Jeg skal have 1425 kalorier om dagen, men det sker af og til, at jeg ikke når så mange, især de dage hvor vi får fisk og mange grønsager :-) Jeg taber mig vel bare noget mere :-)
12 år8. maj 2012 kl. 13:27
re: Kalorier
Det der sker at din krop begynder at tage energi fra dine knogler og dine muskler i stedet for fra dit fedt - det jo ikke ligefrem det du gerne vil have.
12 år10. maj 2012 kl. 13:52
re: Kalorier
Nej, det er ikke helt så firkantet. Man skal ikke konsekvent gå under det antal kalorier, der angivet som kroppens mindsteindtag, da længere tids kaloriemangel kan beskadige organer, og kroppen kan begynde at ernære sig på knogler og muskler.

I første omgang går det dog ikke helt så galt, da man har et glukoselager (frit tilgængeligt kulhydrat), der kan levere energi. Så en enkelt dag eller to, hvor man ryger lidt under, betyder ikke noget.
12 år10. maj 2012 kl. 14:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });