Hvad spiser i andre?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvad spiser i andre?
Jeg er SÅ ideforladt i forhold til min madpakke til når jeg er på arbejde mandag til fredag.
Normalt har jeg bare en rugbrød med med et stykke hamburgerryg og rød peber ovenpå. Men det er jeg ved at være kørt sur i. Igår havde jeg tomatsalat med mozarella og balsamicoeddike, men jeg fik sådan en mavepine efter jeg havde spist det, fordi det jo var eneste frokost (tror måske det var fordi der ikke rigtig var nogen kulhydrater i det...?)
Men jeg leder efter noget som er "lidt mere spændende", og som kan gøre at jeg glæder mig til madpakken, istedet for at blive fristet af mine kolleger når de bestiller pizza og sandwich nede fra det lokale pizzaria.
Jeg er åben for alle forslag - dog spiser jeg hverken bulgur, perlebyg eller couscous og sådan noget - det er simpelthen bare ikke mig.
12 år19. april 2012 kl. 09:12
re: Hvad spiser i andre?
Jeg kan faktisk rigtig godt lide tortillawraps fyldt med grønsager og kød efter behag og så noget hot taco sauce i til at give noget noget smag.

Jeg vil også gerne have grovboller med pålæg i, så de bliver lidt sandwichagtige, eller rugbrød klappet sammen som en sandwich.

Du kan jo også tage rugbrød, pålæg og pynt med hver for sig så du kan lave maden på din tallerken, så den ser mere indbydende ud, lidt ligesom smørrebrød, eksempelvis en æggemad med rejer og tomat eller røget ørred med æggestand og grønsagspynt, ja det er alt efter hvad du kan lide.

Jeg har også nogle gange taget hytteost med og tun i hver sin bøtte og så cherrytomater og purløg ved siden af og så lagt det på en tallerken og pyntet og spist en grovbolle ved siden af.
12 år19. april 2012 kl. 18:59
Jeg har tit rester med fra aftenen før, jeg prøver lige at lave lidt ekstra så der er til frokost til både mig og kæresten dagen efter.

Derudover har jeg knækbrød med f.eks. mager ost.

Salat med tun og æg synes jeg også er rigtigt godt, men det er vigtigt at man husker ægget, ellers synes jeg ikke det mætter. Og så har jeg gulerods, blomkåls og agurk stænger med til små mellemmåltider indimellem. Lidt (inderstreger lidt) mandler eller få stave af ost kan også supplere mellemmåltiderne rigtigt godt, men det er så kun engang imellem..
12 år19. april 2012 kl. 19:58
Jeg spiser som regel også rester fra aftenen før. Hader rugbrødsmadder som madpakke.

Pitabrød, wraps, bagels med salat, sandwich er også favoritter. Og grøntsager i stave, rå blomkål osv.

Et par links med forslag:

altomkost.dk

dk-kogebogen.dk
12 år24. april 2012 kl. 23:00
laks gerne med æg og purløg.
12 år25. april 2012 kl. 10:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });