Spiser jeg for lidt?

Du læser en tråd i debat > kost

Spiser jeg for lidt?
Hej. Jeg er i gang med at tabe 10 kg, og har indtil videre tabt lidt over 3 på 5 uger, så det går jo den rigtige vej. I denne forbindelse er jeg begyndt at dyrke en del mere motion end jeg plejer - gerne en times step-aerobic 4-6 gange om ugen + 30-45 min. styrketræning 2-3 gange om ugen. Det er jo alt sammen meget godt.

Men jeg er kommet i tvivl om, om jeg i virkeligheden spiser for lidt i forhold til mit aktivitetsniveau. Kan jeg nøjes med de godt 1500 kcal, som er mit minimumsindtag, på en dag som i dag, hvor jeg har steppet i knap en time samt styrketrænet (kalorieforbrug på 2500 for hele dagen) eller bør jeg spise mere på sådan en dag. Jeg synes det er SÅ fedt at have underskud på næsten 1000 kcal på sådan en dag, men hvis det i sidste ende skader mere end det gavner, eller sætter mit vægttab i stå, så er der jo ikke meget ved det. Så hvad siger I?
12 år14. april 2012 kl. 14:02
re: Spiser jeg for lidt?
Måske skal jeg lige sige, at jeg får mindst 1 g protein pr. kg. kropsvægt, og jeg sørger for at drikke godt med vand, når jeg træner. :)
12 år14. april 2012 kl. 14:04
Et underskud på 1000kcal er fint nok, bare lad være med at have et underskud der er større end det..
Men vil sige at 1000 er rimeligt.
1500kcal er en del kcal, man kan få opfyldt de fleste næringsbehov ved det antal kcal hvis man er bevidst om hvad man spiser..
Vil ikke tro at du behøver at spise mere :)
12 år14. april 2012 kl. 16:39
Tusind tak for svaret, Silverchair - jeg fortsætter som hidtil så. :)
12 år14. april 2012 kl. 17:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });