#2 af Cloud (slettet)
Hjælp til kost.
Du læser en tråd i debat > kostCloud (slettet)
re: Hjælp til kost.
Morgenmad:
Cheasy yoghurt m. friske bær, havregryn/müsli eller æg og rugbrød + frugt.
Frokost:
Rugbrød m. pålæg + gnavegrønt eller salat m. forskelligt fyld såsom kylling og grøntsager du kan lide.
Aften:
Magert kød, forskellige grøntsager eller salater, evt. kartofler lavet i ovnen eller fuldkornspasta og ditto ris. Kødsovs lavet af magert hakket oksekød samt masser af grøntsager er også fint.
Cheasy yoghurt m. friske bær, havregryn/müsli eller æg og rugbrød + frugt.
Frokost:
Rugbrød m. pålæg + gnavegrønt eller salat m. forskelligt fyld såsom kylling og grøntsager du kan lide.
Aften:
Magert kød, forskellige grøntsager eller salater, evt. kartofler lavet i ovnen eller fuldkornspasta og ditto ris. Kødsovs lavet af magert hakket oksekød samt masser af grøntsager er også fint.
12 år26. marts 2012 kl. 07:39
Ablanu
re: Hjælp til kost.
Generelt skal du 'bare' undgå hurtige kulhydrater (f.eks sukker), passe på med de kalorietunge ting og så tage mindre og færre portioner.. Men hvis det bare var SÅ nemt ;)
Prøv at gå det igennem som du plejer at spise, hvad for noget har mange kalorier? Prøv at tjek oversigten herinde (Mine gemte ting -> alle varer) og se hvad der er 'godt' og hvad der er 'skidt'. Du kan prøve at taste en normal dag ind under dagbogen herinde ('min dag') og kigge på oversigten hvor den 'slår hårdest'.
Et eksempel på en dag:
Morgen: Havregrød m. kanel (spiser jeg hver morgen)
Frokost: Rugbrød med magert pålæg (eller fisk) og grønt
Aftensmad: Magert kød (f.eks. kylling) med massere af grøntsager, f.eks. lavet i ovnen.
Mellemmåltider: Frugt, grønt, en skive knækbrød med hytteost, lidt nødder (læg mærke til kalorieindholdet i sidste)
Mht fisk - du har bare ikke fundet den rigtige fisk/den rigtige måde at tilberede på ;)
Prøv at gå det igennem som du plejer at spise, hvad for noget har mange kalorier? Prøv at tjek oversigten herinde (Mine gemte ting -> alle varer) og se hvad der er 'godt' og hvad der er 'skidt'. Du kan prøve at taste en normal dag ind under dagbogen herinde ('min dag') og kigge på oversigten hvor den 'slår hårdest'.
Et eksempel på en dag:
Morgen: Havregrød m. kanel (spiser jeg hver morgen)
Frokost: Rugbrød med magert pålæg (eller fisk) og grønt
Aftensmad: Magert kød (f.eks. kylling) med massere af grøntsager, f.eks. lavet i ovnen.
Mellemmåltider: Frugt, grønt, en skive knækbrød med hytteost, lidt nødder (læg mærke til kalorieindholdet i sidste)
Mht fisk - du har bare ikke fundet den rigtige fisk/den rigtige måde at tilberede på ;)
12 år26. marts 2012 kl. 08:33
Står og vil igang med et vægttab men selvfølgelig også en livsstilsændring.
Dog har jeg ikke rigtig nogen ide om hvor dælen jeg skal starte? Så hvis nogen har nogle ideer til mad de første par dage som jeg kan få lov og se, vil det være rigtig lækkert.
Det skal dog nævnes at fisk er udelukket, kan hverken lide lugten eller smagen. desværre :/
Vh Josephine