#2 af Fred78 (slettet)
Fordeling af fedt-protein-kulhydrater
Du læser en tråd i debat > kostFred78 (slettet)
Fordeling
Det bedste er hvis fordelingen mellem de tre er ca. 33% i hver gruppe. Derudover er det vigtigt at dine kulhydrater kommer fra grove grøntsager, linser, bønner nødder og lign. og ikke fra brød, pasta, sukker og kartofler. Fedtet skal helst komme fra fede fisk avocado og lign. Hvis du følger dette så taber du dig hurtigt fra maven.
Held og lykke med det.
Held og lykke med det.
12 år5. april 2012 kl. 14:19
Wolfgirl (slettet)
re: Fordeling
Det der er anbefalet er ca 55-60% kulhydrat, 25-35% fedt og 15% protein cirka. Men personligt prioriterer jeg protein højt og ligger nok mere på 50% kulhydrat, 35% protein og 15% fedt.. men det sunde fedt er jo også vigtigt..
Ærlig talt tror jeg ikke at fordelingen betyder en skid og går derfor ikke op i det, bare man får den rette mængde af alle delene. Der er jo anbefalinger for hvor mange gram af de forskellige næringsstoffer man skal have ud fra ens vægt og køb og diverse faktorer. Er man opmærksom på det, bliver fordelingen vel optimal under alle omstændigheder.
Ærlig talt tror jeg ikke at fordelingen betyder en skid og går derfor ikke op i det, bare man får den rette mængde af alle delene. Der er jo anbefalinger for hvor mange gram af de forskellige næringsstoffer man skal have ud fra ens vægt og køb og diverse faktorer. Er man opmærksom på det, bliver fordelingen vel optimal under alle omstændigheder.
12 år5. april 2012 kl. 21:13
Ablanu
re: Fordeling
Det er forskelligt hvad der er bedst for forskellige mennesker, men skal du bygge muskler, skal du nok satse mere på protein end de anbefalede herinde, din hjerne (og energiniveau) kører dog mest på kulhydrat, så det er også godt at få (dog gerne i langsom form og ikke f.eks. i form af 'normalt' sukker).
Mange snakker om, at man ikke kan tabe sig ordentligt, hvis kroppen ikke får fedt nok ("hey, jeg får ikke fedt, så vil jeg ikke give slip på det jeg har"-agtigt), men jeg har endnu ikke set en videnskabelig undersøgelse på det.
Fordelingen som Fred78 henviser til er 'kiss-kuren', hvor der netop skal komme 1/3 fra hver gruppe.
Mange snakker om, at man ikke kan tabe sig ordentligt, hvis kroppen ikke får fedt nok ("hey, jeg får ikke fedt, så vil jeg ikke give slip på det jeg har"-agtigt), men jeg har endnu ikke set en videnskabelig undersøgelse på det.
Fordelingen som Fred78 henviser til er 'kiss-kuren', hvor der netop skal komme 1/3 fra hver gruppe.
12 år5. april 2012 kl. 22:16
Hvad er den bedste daglige fordeling af fedt - protein og kulhydrater? Eller er det ligegyldigt bare jeg jeg har energiunderskud.
På forhånd tak