Proteinpulver - spises hvornår?

Du læser en tråd i debat > kost

Proteinpulver - spises hvornår?
Tænkte på, om proteinpulver kun må drikkes efter træning eller kan det drikkes som fx et mellemmåltid?

Har nemlig fået fat i en supergod én, der er lav på kulhydrater og som smager rigtig godt. En portion indeholder 150 kcal.

'Må' man drikke det på andre tidspunkter end lige efter ens træning?
12 år12. marts 2012 kl. 17:15
re: Proteinpulver - spises hvornår?
Ja.. ?
12 år12. marts 2012 kl. 21:34
Selvfølgelig må du drikke det på andre tidspunkter, men ideen med at drikke det efter træning (eller generelt at indtage protein) er, at det forbedrer opbygningen af muskelmasse mere end hvis du undlader at drikke det.
12 år12. marts 2012 kl. 23:35
Ja, protein er jo et makronæringsstof, en del af din kost, og selvom der er forsket meget i det, tror jeg ikke der er belæg for, at man lige får for meget ;o)

Det man kan være opmærksom på, når man gerne vil "op" i andelen af protein i kosten er, at der er forskel på proteiner. De der kommer fra kød er generelt "komplette". DVS. at alle aminosyrer findes i proteinet, også dem din krop ikke selv kan bygge, og som derfor er essentielle - dvs. du skal have dem via kost, ligesom med de fleste af vitaminerne.
Der findes jo også mange proteiner i visse grøntsager, men planteproteiner indeholder kun nogle af aminisyrerne. Derfor skal man have variation, hvis man f.eks. er vegetar, og det kan være godt at få lidt æg og mælk. Men hvis man vælger at få store dele eller måske alt sit protein fra produkter som pulver, så bliver det jo vigtigt, hvordan proteinet er sammensat. Prøv evt. at læse lidt om det produkt du har fundet, hvis du gerne vil bruge det meget. Hvis det bare er som lidt supplement ved træning, tror jeg ikke det betyder så meget, hvordan det er sammensat.
12 år13. marts 2012 kl. 08:49
proteinpulver - spises hvornår?
Okay, tak for svarene :)
Jeg tænker ikke så meget omkring, hvad proteinpulveret indeholder af de forskellige slags proteiner, men mere og det er noget man kan bruge som et mellemmåltid... Også dage man ikke træner... Istedet for et stykke rugbrød, knækbrød eller andet, som ville indeholder samme antal kalorier.

Proteinpulver er med til at give en god mæthedsfornemmelse, er det ikke sandt? Så kunne det jo være fint for mig, at bruge som mellemmåltid engang i mellem tænker jeg. :)
12 år13. marts 2012 kl. 14:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });