Du kan evt købe Ninka bernadettes bøger - Kernesund familie mm? Ved hvertfald at de er lavt 100% efter glutenfri opskrifter og på den måde får du en masse inspiration, så du ikk føler at du mangler noget eller har svært ved at lave almindeligt mad, uden at få gluten.. :)
Jeg går normalt lidt udenom gluten i min kost normalt, da jeg blir så oppustet og tung i maven af det..
Så jeg spiser lidt knækbrød, rugbrød, mysli osv, men begrænser det og får en masse kylling, grøntsager, frugt, nødder, dadler, græsk yoghurt og sådanne ting, som mætter og smager godt, uden gluten i...
#2 af Kathrine7000
Jeg ville høre, om nogle af jer havde nogle gode tips og tricks eller blot erfaringer med at droppe gluten i kosten?
Jeg står nemlig i den situartion, at jeg døjer rigtig meget med allergi og intolerance, både fødevarer men også alt det andet.
Soya og æg er begyndt at giver hævelser i ansigt og hals samt udslæt, mælk har været udelukket fra kosten i 5 år af samme grund, og nu begynder glutenholdige produkter også at give problemer. Jeg føler lidt, jeg er på herrens mark, hvad angår gode fødevare og retter i øjeblikket. Håber der er nogen, som kan give lidt inspration, eller noget.