KAN MAN DRIKKE ØL?

Du læser en tråd i debat > kost

KAN MAN DRIKKE ØL?
Hej
Jeg vil høre om det er muligt at drikke øl imens man er på slankekur?
For rent kaloriemæssigt kan man sagtens drikke sig i hegnet uden at tage på, dog på det kompromis at man ikke spider særligt meget andet før på dagen (hvilket jeg ikke har noget problem med), og det gør det også billigere, fordi man så bliver hurtigere fuld og ikke behøver drikke så meget!

MEN MEN MEN ... er der noget jeg ikke ved? En konsekvens?
andet end at det er skadeligt for mavesækken og bla bla..

mvh
12 år25. februar 2012 kl. 00:50
re: KAN MAN DRIKKE ØL?
Ja, altså kalorierne i alkohol er jo det mindste problem.
Grunden til at jeg personligt fuldstændig har fravalgt alkohol selvom jeg er teenager og mine venner drikker sig i hegnet ugentligt, er at alkohol er et giftstof, som nedsætter forbrænding så længe det er i kroppen. Det gør også noget ved optagelsen af fedt. Alkohol er generelt rigtig dårligt, nok noget af det værste man kan indtage under en slankekur, men selvfølgelig kan man drikke det med måde i ny og næ under en slankekur, man skal bare være bevidst om at det måske får lidt konsekvenser på vægten og man må arbejde lidt hårdere dagene omkring indtagelsen af alkohollen. Livet skal jo ikke blive helt nydelsesløst, så hvis det er vigtigt for én så synes jeg at man skal gøre det engang imellem for sin livskvalitets skyld. Det er ikke vigtigt for mig, derfor vælger jeg det 100% fra.
12 år25. februar 2012 kl. 09:57
Du kan fint drikke øl, altså selvfølgelig i så begrænsede mængder som muligt, men jeg drak mig personlig i hegnet hver weekend sidst jeg tabte mig uden at det kostedede mig, men er bedre at udskifte lidt af øllene med shots :=)
Så længe du ikke drikker fx vin, der er godt fyldt med sukker og nedsætter forbrændingen, det er ikke så slemt med øl og rigtig sprit... Men der er nok en vis nedsætning af forbrændingen.
12 år25. februar 2012 kl. 10:45
nej...ikke ret meget.....
12 år25. februar 2012 kl. 13:39
Det er muligt, ja, men jeg tror i virkeligheden ikke det er den del du skal fokusere så meget på.

Hvor vigtigt er øl for dig? Er en (light) sodavand et ok alternativ, eller går du efter at blive fuld? I så fald, er en omgang vodka så et ok alternativ for dig?
Hvis du gerne vil drikke dig fuld, hvis det er en 'stor del' af dig og du virkelig ville savne det osv, så gør det! Du får ikke gennemført en slankekur, hvis alting bliver helt vildt surt hele vejen igennem, og der aldrig må være lidt sjov!
Tænk igennem: Er det kalorierne værd?

Hvis du ender med at drikke dig i hegnet, uanset hvad det bliver i, så sørg for at din 'tømmermandsmad' bliver et sundt alternativ, at du har et ok underskud for ugen i forvejen (uden at komme for langt ned i indtaget!) og at du får bevæget dig. Hvis du f.eks. tænker til en fest: Tag en dans, når du alligevel har drukket, det forbrænder også!

Og sørg så lige for at spise inden du tager afsted.. Kan godt være, at du skal have et vidst underskud og at det er 'billigere' på tom mave, men du ender med at få det virkelig dårligt af det.. Og sørg for at få vand også :)
12 år25. februar 2012 kl. 13:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });