#2 af Slayerin (slettet)
Kokos olie
Du læser en tråd i debat > kostSlayerin (slettet)
re: Kokos olie
Er der ikke nogen der har prøvet at bage med kokosolie?
12 år8. februar 2012 kl. 17:51
bruger slettet
Jeg bruger jævnligt kokosolie. Men om det skal være flydende eller fast kommer jo an på hvad det er til. I kager bruger jeg det fx fast, men ind imellem står der i opskriften at det skal smeltes og så gør jeg det. Hvad står der i din opskrift???
Når det er i fast form, skyder jeg på at en dl svarer til ca 3 spsk. Jeg plejer bare at sjusse mig frem.
Mange af de kager jeg bager med kokosolie, er sukkerfri kager, dvs der er brugt dadler som sødemiddel i stedet for sukker, og mange af dem er der også nødder i der skal males til mel. Disse kager kører jeg sammen i food-processoren, og her bruger jeg bare olien fast.
Når det er i fast form, skyder jeg på at en dl svarer til ca 3 spsk. Jeg plejer bare at sjusse mig frem.
Mange af de kager jeg bager med kokosolie, er sukkerfri kager, dvs der er brugt dadler som sødemiddel i stedet for sukker, og mange af dem er der også nødder i der skal males til mel. Disse kager kører jeg sammen i food-processoren, og her bruger jeg bare olien fast.
12 år8. februar 2012 kl. 18:55
Slayerin (slettet)
I de opskrifter jeg har set står der bare enten at jeg skal brug 1 skefuld kokosolie eller f.eks 1 dl. dere står intet om at det er flydende eller fast form...
Det ere hovedet sagligt til kage, dessert og lign.
Mange af de kager jeg bager, der bruger jeg kun hvidhvede mel og flydende sødemiddel og mange gange prøver jeg med olie i stedet for smør og margarine og med gode resultater!!!
Har bare ingen erfarring med kokosolie!!!
Det ere hovedet sagligt til kage, dessert og lign.
Mange af de kager jeg bager, der bruger jeg kun hvidhvede mel og flydende sødemiddel og mange gange prøver jeg med olie i stedet for smør og margarine og med gode resultater!!!
Har bare ingen erfarring med kokosolie!!!
12 år9. februar 2012 kl. 00:29
bruger slettet
Hvis du plejer at bruge flydenden olie i dine kager, ville jeg prøve at smelte det og se hvad der sker. Tror næppe det kan gå helt galt.
Hvis jeg bager boller eller kage og erstatter margarinen med eksempelvis rapsolie, sker der jo ikke noget ved det.
Hvis bare du afkøler kokosolien når den er smeltet, så ville jeg give det et forsøg :-)
Hvis jeg bager boller eller kage og erstatter margarinen med eksempelvis rapsolie, sker der jo ikke noget ved det.
Hvis bare du afkøler kokosolien når den er smeltet, så ville jeg give det et forsøg :-)
12 år9. februar 2012 kl. 19:41
Slayerin (slettet)
oki det prøver jeg... også går jeg udfra at der altid tales i fltdende form....
Tak for dit input!!!
:0)
Tak for dit input!!!
:0)
12 år10. februar 2012 kl. 17:07
Når man læser en opskrift med kokosolie, om der så skal bruges 1 skefuld eller 1 dl...
Er der så tale om i flydende eller fast (som det er når jeg køber det), det fylder jo noget mere i flydende form....
Og er der nogen der ved hvor meget man skal brug (af den faste form for at få 1 skefuld og en 1 dl i flydende form?
Har aldrig prøvet at bruge det før...
Håber der er nogen der har erfarring med og kan hjælpe?