Æggeblomme Dessert ... Kogel Mogel..?

Du læser en tråd i debat > kost

Æggeblomme Dessert ... Kogel Mogel..?
Jeg skriver som det hedder i mit hjemland, for jeg kan desværre ikke finde dansk navn til denne dessert.
Man tager to pasteriserede ægge blommer, tilsætter to tsk. sukker, en tsk. ægte kakao pulver og rører rund (helst med håndmikser) til en tykt dejlig cremet masse, og man guffer i sig med en ske. Det smager himmelsk.
Og det er ikke så usund endda og heller ikke har så mange kcal, tror jeg nok...
12 år4. februar 2012 kl. 15:04
re: Æggeblomme Dessert ... Kogel Mogel..?
Sådan en portion har ca. 140 kcal...
12 år4. februar 2012 kl. 15:06
Men, det er naturligvis bedst at kunne holde sig helt fra tilsat sukker ; )
12 år4. februar 2012 kl. 15:35
Jeg kender den uden kakao og så kaldet æggesnaps. Den bliver næsten råhvid, og sukkeret knaser mellem tænderne og er med til at give en lille smule struktur i den ellers glatte creme.
12 år5. februar 2012 kl. 13:47
Æggesnaps, det har jeg hørt før... men troede at det var spiritus med æggeblommer... Den kan både spises med og uden kakao, jeg foretrækker den med kakao ; )
12 år5. februar 2012 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });