Gode råd til mad?

Du læser en tråd i debat > kost

Gode råd til mad?
Hej :)!

Jeg bor bt. i New Zealand og har fundet mig en fantastisk dejlig kæreste ... siden jeg kom har jeg tabt mig omkring 14 kg! - før jeg mødte kæresten altså... vægten står heldigvis nogenlunde stille, men vil da gerne tabe mere.
Problemet ligger i at ha ikke som sådan behøver at tabe sig... og er ikke ret glad for grøntsager og salat - men elsker dog frugt, og spiser da salaten hvis det nu er... men vil heller ikke lave mad til ham han ikke kan lide :(

- Nogen gode råd til opskrifter etc. jeg kan lave til ham? Ville virkelig gerne lave traditionel dansk mad nu når han ikke kender så meget til det :) ... men dansk mad er jo ikke rigtigt kendt for at være det sundeste lol
12 år4. februar 2012 kl. 10:05
re: Gode råd til mad?
Jeg er en spade til madlavning.

Men i betragtning af at grøntsager (og salat) er sundt også for mænd, så...... og når han nu spiser det, ville jeg da ikke droppe den del af måltidet.
12 år4. februar 2012 kl. 10:50
Dansk mad er da blandt det sundeste.. ? Danskernes madvaner derimod er ikke, men to forskellige ting :=)

Anser jo fisk som en stor del af vores traditionelle mad (som vi så bare er ufattelig dårlige til at udnytte idag)..

Jeg kan godt lide fx denne lakse opskrift, men tør ikke lige gisne om det er noget, man kan opdrive dernede :=)
dk-kogebogen.dk

Har ikke prøvet denne, men var på min "todo" liste og passer jo fint med lidt dansk i hvert fald :=)
larsd.dk

Ville personlig smide lidt tomater i kartoffel-salaten og få grøntsagerne meget naturligt sådan uden at man tænker over det..
12 år4. februar 2012 kl. 11:06
Man kan godt lave Boller i karry på en fedt fattig måde og det er da dansk.
12 år4. februar 2012 kl. 14:22
Han hader salat :)
- Tror lidt at hvis jeg lavede en salat ved siden, ville han undgå den så vidt muligt haha... Det er bare lidt irriterende, for det er sgu sundt for ham. Uanset om han så skulle tabe sig eller ej ...

Kom til at tænke på jeg altid kan prøve salater med frugt? Altså så det kun er salatblade mikset med nødder og frugt. Det skulle vel være muligt? Nogen gode ideer til et godt miks?

Altså; min kæreste siger vores mad er en del mere sødt og fedt end det han normalt spiser... hvilket var bacon sandwich før han mødte mig lmao... jeg kan heller ikke rigtigt genkende det, men alligevel, jeg tabte mig 14 kg ved bare at flytte hertil.
12 år7. februar 2012 kl. 02:05
Personligt holder jeg mig langt væk fra nødder, synes det er en helt uoverskuelig mængde kalorier.. Kan ikke se at du behøves spise salat til mine opskrifter, de fleste løg er jo i opskriften..
12 år7. februar 2012 kl. 08:45
Hvis du gerne vil lave trditionel dansk mad til ham så prøv at se på hjerteforeningens hjemmeside.
12 år7. februar 2012 kl. 10:29
Hvorfor ikke bare servere en salat alligevel? Måske med nogle grønssager han også kan lide? Efterhånden som det kommer på bordet flere og flere gang, så skal han nok smage på det på et tidspunkt. -Eller det er ihvertfald min erfaring :)
Hvad angår dansk mad, så er dansk mad da slet ikke så usundt endda. Mælk og vand/boulion kan sagtens erstatte flød. En assparssuppe, hvor der normalt er en del fløde og smør i kan snilt laves med lidt mælk og becel. Bruger måske 5 g becel til mit, max. Det handler ofte om at smage maden godt til med krydderier og være lidt kreativ. :)
12 år8. februar 2012 kl. 16:44
Altså lav den mad du gør til dig selv, hvis din kæreste er sulten nok så spiser han det. hvis ikke så er han ikke sulten nok.
Det er jo ikke et spørgsmål om hvad man kan lide, det er et spørgsmål om at spise det som er sundt for en. Dårlig smag gør ikke ondt.
12 år8. februar 2012 kl. 16:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });