Lav selv cips

Du læser en tråd i debat > kost

Lav selv cips
Jeg har lige lavet de mest fantastiske kartoffelchips UDEN fedt:
Skrællede kartofler, skar i skiver med kartoffelskrælleren. fordelte på bagepapir og på en tallerken.
Salt og krydderier på.
Så ind i microen på fuld styrke i 3½ min.
Vend kartoflerne
Giv ca. 2 min og vupti
12 år29. januar 2012 kl. 15:47
re: Lav selv cips
Dem laver jeg også nogle gange. De er bare gode. Jeg bruger nogle gange pommes frites krydderi i stedet for salt, for variationens skyld.
12 år29. januar 2012 kl. 20:11
Ja er godt, hvis som alternativ ville have taget chips. Har prøvet at lave dem af rødbeder et par gange, desværre uden held endnu, men håber at finde en god variant en dag, kartoflerne er jo desværre ikke så gode pga. alt stivelsen i dem (men meget bedre end at have taget dem fyldt med salt og fedt fra posen).
12 år29. januar 2012 kl. 20:26
Hvor mange kalorier er der i sådan en gang chips?
- de lyder nemlig super gode
12 år28. februar 2012 kl. 13:33
Det er vel fedtstoffet der er problemet ....ikke om det er kartoffel eller rødbede....
12 år28. februar 2012 kl. 16:30
Det lyder lækkert og må afprøves.
Tak for tippet :-)
12 år28. februar 2012 kl. 23:39
Bare husk at pommes frites krydderi har også kalorier som oftest. Der er tit sukker og andet i så husk at tjekke indgredienslisten inden I går amok med stadset :)

Jeg bager nogen gange gulerodsstave penslet med soja sauce. Det er også en lækker snack synes jeg.

Til oliering kan man få en spray så man anvender mindst muligt fedtstof og får mest muligt ud af den smule man påsprayer.

Og der er forresten ikke noget galt med stivelse i moderate mængder, det er jo noget vi skal have dagligt, og kartofler er meget sunde og derfor en optimal kilde til det.
Men man kan selvfølgelig vinde lidt på grønsagsfronten ved at vælge rødbede, da det jo så tæller med i grøntregnskabet. Men man kan jo lave lidt af begge dele :0)
12 år29. februar 2012 kl. 09:35
Der er altså ingen sukker i mit pommes frites krydderi. Og det er købt i Tiger, hvis nogen skulle være interesserede.
12 år1. marts 2012 kl. 11:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });