Sukkertrang og lysten til brød, pasta og kartofler
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: Sukkertrang og lysten til brød, pasta og kartofler
undersøg om du har candidasvamp.......
12 år25. januar 2012 kl. 14:20
Foden (slettet)
Jeg tænker også candidasvamp eller om du fokusere for meget på alt det forbudte? Jeg har haft en positiv effekt ved at flytte fokus til, hvad jeg må spise.
Jeg har så 1 ugentlig slikdag, hvor jeg i løbet af ugen beslutter, hvad jeg skal have (1 kage, lidt god chokolade ell.) Og tro mig det skifter flere gange dagligt, hvad der skal indkøbes, men det giver mig et sted at flytte mine lyster hen:-)
Pøj pøj
Jeg har så 1 ugentlig slikdag, hvor jeg i løbet af ugen beslutter, hvad jeg skal have (1 kage, lidt god chokolade ell.) Og tro mig det skifter flere gange dagligt, hvad der skal indkøbes, men det giver mig et sted at flytte mine lyster hen:-)
Pøj pøj
12 år25. januar 2012 kl. 14:56
calcit
kun vaner intet andet......mental kontrol.....svært med kun mentalt....
12 år25. januar 2012 kl. 15:52
Benni (slettet)
Jeg løber/dyrker motion på de tidspunkter på dagen.
12 år25. januar 2012 kl. 16:17
calcit
jeg må så benytte andre teknikker da min krop med hypermobiloe led ikke tillader det. Så er der mentale ting man kan bruge i stedet....
12 år25. januar 2012 kl. 16:30
stenhøj (slettet)
Prøv at kigge på din kost om du får noget der giver store svingninger i blodsukkeret, for hvis dit blodsukker svinger meget vil kroppen skrige på hurtige kulhydrater og det vil være enormt svært at bekæmpe trangen... Jeg er selv startet på KISS kost, og på få uger er sukkertrangen stort set væk, fordi jeg holder mit blodsukker stabilt og spiser små måltider så jeg ikke bliver så sulten at jeg ikke kan vælge det fornuftige...
12 år28. januar 2012 kl. 12:38
calcit
alle vaner er svære men ikke umulige at ændre. Men du skal ville det.
12 år29. januar 2012 kl. 17:25
mjnygaard (slettet)
Jeg har købt en lille pose sukkerfri slik, som ligger i frugt skålen, og jeg har givet mig selv lov til at tage et stykke hvis jeg ikke kan holde det ud når lysten kommer. Det er nu en uge siden og der er stadig ikke hul på posen i nu. Jeg tror det er fordi det ikke er forbudt, men et valg jeg har taget.
Bulgur skulle være et godt alternativ
Bulgur skulle være et godt alternativ
12 år4. februar 2012 kl. 14:58
Benni (slettet)
Så idag at der var en bog i bog&ide om hvordan man kunne slippe sukkertrangen hvis det var noget :=)
12 år4. februar 2012 kl. 14:59
Jeg er igang på 3 uge og det går godt, med et vægttab på 2,6 efter 2 uger :)
Jeg har dog virkelig psykisk trang til sukker.. slik og kage eller andre sukkersnack.. vil næsten sige det er værre end det plejer, men måske forid jeg føler at jeg snyder mig selv og er meget fokuseret på det jeg ikke må spise.. Har i oplevet det samme, og fandt i en løsning på dette??
Jeg har også meget lyst til pasta, brød, og kartofler som desværre indeholder mange kcal, uden proteiner...
Kan man psykisk tænke i andre baner så man ikke føler sig snydt, eller er der sundere alternativer der har virket for jer?
Kærlig hilsen Karoline