#2 af Benni (slettet)
Kender I dette produkt?
Du læser en tråd i debat > kostBenni (slettet)
re: Kender I dette produkt?
Det lyder meget rigtig i mine øre, går ud fra sukkeret kommer fra vallen...
12 år15. januar 2012 kl. 21:51
TanjaL (slettet)
Jeg vil tro at når de skriver den indeholder 0% sukker, mener 0% tilsat sukker.
Når der så alligevel er 6,7-7g sukkerarter, vil jeg gætte på at det er det sukker der naturligt er i den frugt der er i, altså fruktose, og den sukker der normalt er i mælkeprodukter, altså laktose.
Når der så alligevel er 6,7-7g sukkerarter, vil jeg gætte på at det er det sukker der naturligt er i den frugt der er i, altså fruktose, og den sukker der normalt er i mælkeprodukter, altså laktose.
12 år15. januar 2012 kl. 21:52
Jes10 (slettet)
hvad er "vallen" :$
Når ja, tilsat sukker selvfølgelig.
Men det er andet er vel ikke så slemt?
Når ja, tilsat sukker selvfølgelig.
Men det er andet er vel ikke så slemt?
12 år15. januar 2012 kl. 22:04
Benni (slettet)
Valle er rest produktet man har ved fremstilling af mejeri-produkter, før i tiden affald, idag er det guld værd :=)
Består i grove træk af vand, proteinerne albumin og globulin og en lile smule laktose. Så vi er stadig fremme ved det ikke er tilsat sukker :=)
Ellers netop det Franske Danone er kendt for så ja man skal være skeptisk ved dem.
Består i grove træk af vand, proteinerne albumin og globulin og en lile smule laktose. Så vi er stadig fremme ved det ikke er tilsat sukker :=)
Ellers netop det Franske Danone er kendt for så ja man skal være skeptisk ved dem.
12 år15. januar 2012 kl. 22:37
I netto, var der en anden sukkerfri yoghurt fra Danone, som hedder activia. (mærkeligt, at det ikke er fra cheasy :p)
De indeholder 0% sukker, 0% mættet fedt!
Men så kigger jeg bagpå, og kan se at der er 54kcal i 100g og 7,6g kulhydrat, hvor 6,7 eller 7 er fra sukkearter (7g hvis det er en frugtvariant) - hvor cheasy har omkring 4-6g fra sukkearter... (-:
Jeg spørger, fordi jeg nu íkke har spist hvidt sukker/tilsat sukker i 1,5år - og det påvirker helt klart min hverdag på den gode måde + så vil jeg undgå hurtige kulhydrater pga min mave.
& jeg ved egentlig ikke om det med 10% sukker også gælder for sukkearter? - eller?
Ellers indeholder den sødmiddel (asparatam) som cheasy, pasteurisert mælk, skummemælkpulver osv, det er kun nogle af tingene jeg har nævnt.
Det skal siges, at de hurtigt bliver udsolgt osv.
Hvor ville I sætte den henne? Er den fin eller er antal af sukkearterne for højt?