#2 af silvercocker
Lyst til søde sager efter måltid
Du læser en tråd i debat > kostsilvercocker
re: Lyst til søde sager efter måltid
Er dine måltider velafbalanceret smagsmæssigt? Jeg tænker at dine måltider får tilfredsstilt de andre smagsbehov bortset fra den søde. F.eks hvis du bruger dåsetomater og tomatpure, tilsæt en lille smule sukker til af afbalancere det sure med. Eller simpelthen sæt en klat syltetøj på tallerknen.
12 år10. januar 2012 kl. 17:37
Lineital (slettet)
Jeg har det på samme måde, og det er lykkes mig at få styr på det ved at gøre en af følgende ting:
spise en lille håndfuld lakrids eller vingummi fra ISIS, hvor der er meget få kalorier i.
Spige tyggegummi efter måltidet, så man får lidt sødt.
Snuppe et par hals-pastiller/bolcher med kraftig mint smag, så man ligesom har smagen i munden noget tid efter.
Drikke cola light.
(Men bestem/afvej præcis hvor meget du må få, så du ikke ender med at spise alt for mange. Jeg spiser 50-100 kalorier mindre i et af mine måltider, og tilføjer dem efter aftensmaden i form af en de de ting jeg har nævnt oven-over)
HELD OG LYKKE.
MVH LINE :-)
spise en lille håndfuld lakrids eller vingummi fra ISIS, hvor der er meget få kalorier i.
Spige tyggegummi efter måltidet, så man får lidt sødt.
Snuppe et par hals-pastiller/bolcher med kraftig mint smag, så man ligesom har smagen i munden noget tid efter.
Drikke cola light.
(Men bestem/afvej præcis hvor meget du må få, så du ikke ender med at spise alt for mange. Jeg spiser 50-100 kalorier mindre i et af mine måltider, og tilføjer dem efter aftensmaden i form af en de de ting jeg har nævnt oven-over)
HELD OG LYKKE.
MVH LINE :-)
12 år10. januar 2012 kl. 18:30
Sarababen (slettet)
Jeg får det også efter formiddagsmad (spiser ikke morgenmad) og frokost. Plejer at tage en eller to stærke lakridsbolsjer, det hjælper mig. Men jeg er så også til salt og lakrids, ikke så meget det søde og chokolade.
12 år10. januar 2012 kl. 22:30
calcit
jeg snupper en guldkaramel eller et par lakridser...i løbet af dagen. Tørrede frugter har jeg lært også er godt her på madital.
12 år10. januar 2012 kl. 22:45
SlankMaria (slettet)
Jeg har fundet denne opskrift på chokolademouse der giver mig 75 kcal.
1 æggehvide
1 Spsk. flormelis
1 Spsk. kakao
Pisk hviden med en lille smule af flormelis indtil du nærmest kan vende bunden i vejret på skålen. Sigt resten af flormelissen og kakaoen i og den er klar til spisning.
Velbekommen:-)
1 æggehvide
1 Spsk. flormelis
1 Spsk. kakao
Pisk hviden med en lille smule af flormelis indtil du nærmest kan vende bunden i vejret på skålen. Sigt resten af flormelissen og kakaoen i og den er klar til spisning.
Velbekommen:-)
12 år11. januar 2012 kl. 22:27
En af mine største udfordringer, når jeg prøver at tabe mig, er at jeg får en ekstrem lyst til sødt (pålægschokolade- eller nutellamadder, chokolade, slik o.l.) hver gang jeg har spist et måltid - også morgenmad (!). Andre har rådet mig til at spise frugt, men det stiller ikke min lyst.
Er der nogen, der har et godt råd?
Hilsen Nina, 19